Paste cu Avocado

Astazi am facut paste cu avocado, avocado este un fruct care ori iti place si al consumi cu drag ori nu-ti place si nu pui gura pe el niciodata :)… Eu acum nu mai mananc deloc sarat si gustul de avocado e putin metalic, dar eu l-am iubit de pe vremea cand mancam sarat si avocado putin sarat este delicios…

Deci …prima data am taiat avocado in doua ca sa-i fac pozografie si am uitat ca trebuia sa-l curat inainte… asa ca m-am cam chinuit sa-l curat dupa aceea… Apoi l-am pasat bine cu furculita, am pus peste el imediat sucul de la o jumate de lamaie ( pe care o suspectez ca a stat la magazinul din localitatea mea de cel putin un an de zile 🙂  ) ca sa nu oxideze, am pus un catel de usturoi pisat, o bucata de branza de vaca pisata cu furculita, putin piper, o lingurita de ulei de masline… si am amestecat bine sa devina ca o pasta..

Intre timp au fiert si pastele, asa ca le-am strecurat si am pus sosul de avocado peste ele apoi le-am mancat impreuna cu Frodo si cu prietena lui, don’soara Zerbrina… dupa masa s-au lins pe botic semn ca  pastele cu avocado au fost delicioase 🙂 …

Dupa mancare mi-am dat seama ca am ramas cu un sambure de avocado… asa ca m-am gandit ce sa fac cu el…

Sa-l las sa se usuce bine si apoi sa fac din el un pandantiv…?

Sau sa-l pun la incoltit cum am vazut in filmul ” Red (2010 )” ?…. Si pentru ca sant un ecologist convins… am hotarat sa-l pun la incoltit…

Pentru inceput am infipt in sambure 3 scobitori apoi l-am pus intru-n pahar cu apa unde dupa cateva saptamani va face radacinute apoi va scoate si lastar…

Dupa circa 3 luni el se poate planta intru-n ghiveci… care se va schimba periodic dupa cum creste copacelul…

Iar dupa 3-4 ani va deveni un adevarat arbore de avocado plin cu fructe numai bune de facut cu ele paste cu avocado :)))

26 comentarii

  1. Super ideea cu avocado!:D Bravo!

  2. Foarte tare ideile – si pentru paste, si pentru oul de dinozaur!

    Cum l-ai crapat?

    • Ou de dinozaur ?…. :))))))))))))))
      reformuleaza te rog ca sa inteleg ce vrei sa zici !

      • Samburele de avocado – eu asa ii spun.
        So, cum l-ai crapat?

        • La 5 minute dupa ce al scoti din fruct coaja de pe el crapa singura, apoi infigi scobitorile in el (e foarte moale daca e proaspat ) si il pui in apa… dupa 2-3 saptamani crapa singur si iase lastarul la lumina.

          • Am sa incerc.
            Daca tot n-am mobila-n casa, macar sera sa-mi fac.

  3. O reteta usoara si apetisanta. Imi place foarte mult avocado si incerc sa consum aproape zilnic.
    Samburii tai sunt mai norocosi ca ai mei :))

    • De acum inainte si samburii tai pot devenii norocosi, ai nevoie doar de 3 scobitori si un borcanel de apa asezat la fereastra sa aibe lumina din plin 😀 😀 !

      • De timp si chef……..Iarta-ma dar sunt mai lenesa, n-are rost sa spun „asa o sa fie” 🙂

        • :))))))))))))))))) de apreciat asa sinceritate !

          ps. daca nu esti maritata lasa si un numar de telefon ! 🙂

          • Crede-ma, nu-ti doresti nici un numar.
            Asta e cel mai mic defect al meu 😀

  4. zincabeiu

    Cred ca avocado este bun, la fel si ce-ai preparat tu.
    Eu sunt intr-o mare dilema : as vrea sa faci si pandativul,as vrea sa-l si plantezi. Tu ai calitati si indemanare sa le faci pe amandoua. Succes !

  5. Mihaela C.P.

    Hmmm…am si eu un avocado de vreo 10-12 ani, dar nu a facut niciodata nici floare, nici fruct. E decorativ, un palmier mai mic de tinut in casa, dar toamna si primavara e greu de mutat de afara in casa si din casa afara. Spor la recolta de avocado!

  6. Elena

    Nu trebuia sa te chinui sa il cureti. Felul in care l-ai taiat initial este corect. Mai departe se scoate continutul cu o lingura, sau se taie dungi cu cutitul pe lung mai intai si apoi cu lingura. Uite aici :

  7. Interesanta gustare! Pentru prima data, mi-am luat i eu un avocado, am gustat putin din el, bun pt inceput dar nici nu mi-a mai trebuit a doua gura. Loryloo mi-a spus de reteta pe care astazi o sa voi iincerca si eu. 🙂

    • Zuzu, intre timp am gasit pe internet o salata de Avocado pe langa care pastele mele sant mici copii 😀 este exact ca si salata de vinete, pur si simplu suuper, nu te mai poti oprii din mancat !

      SALATA DE AVOCADO
      Ingrediente:
      un avocado, o lingura cu ulei vegetal, ideal de masline ,
      putina sare, o lingura-doua cu suc de lamaie ori lime, si o ceapa

      Prima data se curata ceapa , AVOCADO se taie pe jumatate, se scoate samburele, apoi se scoate miezul si se paseaza cu o furculita intr-un vas. Se toaca ceapa marunt ori se da pe razatoare (mica sau medie).

      Se pune piureul de avocado intr-o farfurie, se amesteca cu ceapa, sucul de lamaie si sarea. Evident, poti adauga mai mult ulei, sau sare dupa bunul-plac.

      Si iese o bunatate de salata cum nu exista pe lume si cred ca este si ce-a mai sanatoasa mancare posibila !

      • Multumesc si pt reteta cu salata! Sa stii ca au fost foarte bune pastele, am saturat toata familia 🙂

        • Ma bucur tare mult ca ti-a placut, principalul este sa experimentezi mereu si nu doar retete diverse… e important sa-ti lasi si propria imaginatie sa experimenteze diverse combinatii 😀 😀

    • Eu am facut si reteta aceasta, dar nu mi-a placut gustul de usturoi
      asociat cu smantana… si nici nu cred ca prea sanatoasa smantana 🙂

      http://www.lumeabucatelor.ro/salata-de-avocado/

      • mmm, eu zic ca pt un pireut pe paine cum e cel din reteta asta, cred ca ar merge mult mai bine salata care se aseamana cu cea de vinete..

        • Uite sa-ti zic adevarul 😀 eu la inceput chiar uram Avocado, dar l-am folosit ca ultima solutie pentru scazut nivelul colesterolului ca (poate ai citit acolo la „despre mine ” ) eu sant o persoana extrem de sedentara, iarna 5-6 luni nu pot iesii din casa si ma ingras ca un porc care doar mananca si doarme 😦 asa ca cel putin 4 zile pe saptamana ma chinuiesc sa manac fructe, inclusiv mere cu paine, si dupa vre-o 2-3 saptamani de mancat avocado, mai mult asa cu sila, am inceput sa experimentez diverse retete pana am gasit unele care imi placeau, acum al mananc doar salata, cu ceapa rosie este suuper buna si pusa pe paine multicereale 😀 😀

Trackback-uri

  1. Samanta de Avocado | X-pert

Lasă un răspuns

