Crevetii Vietnamezi – chips-urile copilariei mele

 

Acum cateva seri vorbeam cu un prieten ceva si nici nu stiu cum am ajuns la subiectul „bunatatile copilariei” si pe langa bomboanele acelea micute si colorate care se numeau bomboane Cip mi-am amintit si de fulgii de crevetii vietnamezi care atunci cand erau pusi in ulei incins expandau imediat si in cateva secunde erau gata, erau foarte deliciosi si imi placeau la nebunie.

Imi amintesc ca multe dintre produsele dinainte de anul 1989 se vindeau conditionat, adica daca vroiai sa cumperi conserva de peste de exemplu trebuia sa cumperi si o cutie de creveti… samd… cam tot ce era important, chiar si untul se vindea conditionat cu creveti cel putin asa era in zona mea… Bunicul meu ura tare mult acei creveti si nu ii folosea niciodata, aveam cutii intregi in bucatarie si uneori ai daruia la altii, mult timp imi era si groaza de ei doar privind creveta aceea de pe cutie dar intr-o zi o vecina mi-a prajit o punga de creveti si mi-au placut atat de mult incat dupa cateva zile am rugat-o sa vina din nou si sa-mi mai faca… o portie 😀

Am terminat in cateva saptamani tot stocul… iar bunicul meu astepta din zi in zi sa-mi creasca tentacule ori ceva.. de la „porcariile pe care le mananc” 🙂 cum le zicea el…

Dupa 1989 am mai gasit doar odata o cutie de fulgi de creveti in gara din Simeria… si pana am ajuns acasa nu am lasat-o din mana de frica sa nu o pierd si sa raman fara de crevetii deliciosi din ea… :)… apoi gata, nu am mai vazut niciunde… niciodata…

Am vazut la TV ceva asemanator doar ca erau ca un grilaj si erau facuti din cartof…dar fulgi de creveti originali… nu am mai vazut.

28 comentarii

  1. Sunt mort dupa ei. In Geneva se gasesc deja prajiti (ca-n ultima ta poza) si reci. Exact ca niste chipsuri. Sunt mort dupa ei. Mie imi lua doamna si venea mandra cu ei acasa ca stia ca o pup si pe urechi de incantare cand ii vedeam. Pot manca pana imi ajunge limba aspra :D. Imi plac teribil. Noi mai mergeam la un restaurant chinezesc/thai in Paris care ne placea grozav ca era tot pe un imens acvariu si cum podeaua era din sticla vedeai peshticii din el. Mie cel mai tare imi placea ca pana faceam comanda imi luam un gin&tonic si ne dadeau pe gratis, cat asteptam, niste din astia. Calzi. Proaspat facuti. Divini. Putin imi pasa de ce urmeaza ca mancare. Iubeam crevetii astia.

    • Da, eu din ce imi amintesc inca simt cum piscau usor daca ai atingeai cu limba 🙂 erau deliciosi… poate candva vor revenii si in Ro… ar fi frumos si cred ca ar avea multi fani nostalgici 🙂

      • Eu am mancat prima data in Romania :D. De la soacra! Ma uitam cu ochii mari fascinat la ei, cred ca aveam vreo 17-18 ani :P. Si doamna mea tot insista sa gust, eu eram sceptic. Dupa ce-am gustat am inhatat ligheanul (erau pusi intr-un lighean alb ca de rufe) si am fugit cu ei in sufrageria parintilor ei sa-i clefai departe de potentiala concurenta (fra-su care avea vreo 8 ani si cu care ma bateam pe mancare). Si in timp ce ma imbuibam a venit soacra si mi-a spus sa aduc ligheanul. Am marait. Si apoi ea mi-a spus bland, cum vorbesti la caine, ca trebuie sa scoata altii si tot mie mi da :D. Ce momente! Ce gusturi! CE PLACERI!

        • Doamneeeee ce noroc pe tine sa ai la 17 ani si doamna si soacra…fericitule !!!

          Eu am o fascinatie pentru soacre si dupa ce am divortat de sotia mea am cerut-o in casatorie pe soacra… (facea niste mancaruri bestiale ) dar m-a refuzat, avea deja 3 soti (unu oficial si doi amanti) si avea si 2 relatii ocazionale pe seful de post si pe preotul satului asa ca eu am fost respins :(… inca mai sufar mai ales dupa salata de Boeuf facuta de ea… si laptele de pasare. 😦

          • A devenit soacra cand aveam aproape 19 :D. Dar intentiile erau clare :D. Nici nu ma gandeam la altceva. Nu stiu daca momentul asta a fost cand aveam 17, 18 sau 19 :)). Deci era in jurul clipei cu pricina :D. Dar era deja ceruta cu siguranta :). Aveam 17 cand am cerut-o. Cu inel facut de mine. De fapt montura. Piatra era un chihlimbar facut de mama natura :D. Eu doar l-am montat si slefuit. La noi asa e obiceiul la logodna, inel cu chihlimbar.

      • Ibyk3

        am cumparat azi la Lidl din Targu Mures chipsuri din creveti, gata facute. Foarte gustoase. Mi-au trezit niste amintiri de nedescris. 100 gr 4,99 lei

        • Fericit-o ! :)))
          Eu as da 5 lei pe o singura rondea din aceea asa mi-e de pofta de ele :))
          Recunosc ca am bani doar pentru 2 rondele ( la 5 lei ) dar de pofta merge 😀

          • Roxana

            „Fericit-o”? WTF?!?!?

  2. Eu nu i-am „savurat” nici inaite de 1989 si nici dupa, da’ daca au atitea laude inseamna ca sint buni. Sa ai pofta buna!

    • Am pofta… dar nu am creveti…
      Acu vrusesi sa rasucesti cutitu in rana 😀 !

      PS. Ai observat ca la avatarul care te reprezinta pe blogul meu esti chiar o creveta ? 😀 😀 😀

  3. Ninule , recunosc ca ai deschis capacul cutiei cu amintiri , cu aceasta postare.Si eu am mancat creveti de astia , uneori pana aproape de senzatia de a vomita…dar erau tare buni.
    Nici eu nu am mai vazut in comert…nici nu cred ca se mai importa…Cine stie , poate ca vreodata vor reveni in rafturi! 🙂

    • Cred ca daca ne strangem mai multi care santem doritori de asa ceva putem importa direct de la producator 😀 😀

  4. O singura data am facut din astia prajiti in ulei si nu-mi amintesc ce gust aveau. La noi nu era conditionata cumparatura cu creveti, insa, drept e ca tot ce se gasea prin galantatele alimentarelor erau cutii de creveti. Nu cumpara nimeni, atunci.
    Acum am mancat creveti decorticati intr-o mancare vazuta la televizor si mi-am mai luat inca 150 g, ca atat sunt 12 creveti, parca. Si scumpi ca dracu’, dar am zis sa nu mor cu vreo pofta, asa ca acum pot 😀

    • :)))) Asa am facut eu cu rondelele de rechin, vre-o 2 ani m-am tot uitat la ele cu pofta dar aveu un pret de te speriai :D… apoi odata am luat unul ca adusesera si mai mici si deci mai ieftine… dar m-a dezamagit, gratis sa fie si nu-mi mai trebuie, raman la fileul de Cambula care e delicios ! 🙂

  5. diana

    se gasesc in reteaua metro sunt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  6. mi-e si mie pofta de crevetii astia, desi „la vremea lor” fugeam de ei ca de dracu` ! :-))

    erau carciumi unde nu-ti aduceau bere daca nu luai creveti…

  7. gergiana

    de unde pot cumpara?se pot lua de pe net ca am cautat peste tot si nu am mai gasit?

    • Se gasesc in magazinele Cora si uneori la Lidl insa cel mai bine intrebi distribuitorul unde au magazinul de desfacere ! SC Wihano Impex tel 021 / 232 0635

      • daniela

        Chiar acum rontai stand la tv.le-am gasit intr-un carrefour din valencia.la sectiunea produselor straine.nu or fi prea sanatoase dar sunt delicioase

  8. Nyk

    Un carton de ouă o cuite de creveti.cine știe, așa se puteau vinde altfel nu cumpăra nimeni ,doar eu trimis de tatăl meu care a fost un bucătar ceas.încercații cu un suc de roșii la sticlă rece,bineînțeles cu putina sare și piper.

  9. multumesc doamnei sau domnului care a pus punga cu creveti cipsuri pe care e adresa si numarul de telefon .anca o data va multumesc . da asa era ultimile rafturi din alimentara erau pline cu cutii de cipsuri de creveti lucram la centrala nuclara de la cernavoda si acolo nu era retrictionat numic puteai sa ei cu sacii paine ulei carnea de porc nu o gaseai an fiecare zi dar sa va spun de creveti cu toate ca atunci ctedeam ca vor fi mereu numi lipseau din bucatarie 3-4 cuti de crevet mancam uneori si an cursu saptamani dar duminica era lege ca trebue sa facem ca aveam sa nu musafiri nu conta mergea fain la o sticla doa de bere De astai veata sper sa eau legatura prin telefon si sa comand vro 20 de cuti sa ma conving ca nu sunt cipsuri de cartofi cu aroma de crevete .va pup mult si va Multumesc voa pntru ca pot sami anplinesc un vis de a manca din nou Cipsurii de CREVETI .

    • bogdan

      nasol cu scoala pe la Cernavoda…

  10. Elena b

    Si eu le-am adorat din copilarie pana acum…coincidenta face ca eu sa le savurez impreuna cu fiul meu intimp ce citim 😎😎🙂

  11. Mihaela

    Se gasesc la Penny la standul de chipsuri. Se numesc Tao Tao pelete de creveti si sunt ambalati intr-o cutie rosie

  12. Gabriel

    Mai exista roxana in caz ca nu stii:frumoas-o,dragut-o si altele pentru care trebuie sa ma gandesc extrem de mult sa mi le aduc aminte :)) WTF.. Tare de tot

Trackback-uri

  1. Înghețata Polar « Lebăda
  2. Creveti Vietnamezi | X-pert

Lasă un răspuns

