Cat de splendid este un Betta Splendens ?

Betta Splendens e un peste pe care l-am indragit de cand l-am vazut prima data la un nene la piatza din Deva de vanzare… dupa luni de zile de strans bani am reusit in sfarsit sa-mi cumpar unul… si mi-a trait 3 zile…

Cred ca a fost prima vietate din viata mea dupa care am plans, l-am iubit tare mult… din pacate nu am stiut sa-l ingrijesc… ca sa-ti moara un Betta dupa 3 zile trebuie sa fi varza ca acvarist… deoarece este un peste destul de rezistent. Asa ca am hotarat sa nu-mi mai cumpar altul… Am facut acvariul cadou (dupa ce am pus ban pe ban vre-o 5 luni sa-l pot cumpara )… Dupa vre-o 2 ani, intimplator am vazut un episod din Teleenciclopedia despre pestii Betta in care se spunea ca fiecare e unicat, ca sant luptatori si ca in multe tari exista campionate de lupte intre pestii Betta… etc incat acel documentar mi-a sucit mintile si iar mi-am cumparat unul… Acvariul l-am luat de la anunturi din ziar …. l-am amenajat am lasat apa sa se matureze, plantele sa creasca apoi am plecat dupa peste…

Am ajuns cu pestele acasa…. l-am pus in acvariu si peste noapte am avut o colica renala, (imi plecase o piatra din rinichi ) si a trebuit musai sa chem salvarea sa ma duca la spital….

Dupa o saptamana cand am venit eu de la spital….splendidul meu Betta Splendens era mort….asa ca, iar am dat gratis acvariul, iar am plans dupa peste … si mi-am promis sa nu mai cumpar niciodata pesti de acvariu….

dar nu dupa mult timp am luat un acvariu cu Xifo-ri si Guppi de la un consatean care a plecat din localitate in alta tara si nu a mai avut ce face cu acvariul…  am crescut acei pestisori pana la a treia generatie :)) … si toti copii din satul meu primeau gratis pui de Guppy mai ales ca aveam mereu o multime pana cand una dintre fostele mele prietene mi-a zis ca ea se muta la mine doar daca scap de pesti ca ei ii este urat de „lighioanele alea „…. atunci am cautat si eu pe cineva prin ziar si am dat si eu acvariul mai departe…. dar din mintea si sufletul meu pestii de acvariu si mai ales pestisorii Betta Splendens nu au disparut niciodata !

25 comentarii

  1. Unu de ala albastru si eu am avut, l-am primit de la un coleg…din cate imi amintesc era la fel…cred…stiu ca daca il enervam se facea mai albastru.
    😀
    Dar si mie mi-a murit cam intr-o luna, din cate stiu eu pestii astia nu traiesc in apa de la chiuveta :D.
    Cand era mica imi placeau si mie, acum nu mai vreau, este aici la noi in oras un magazin de pesti si au si reptile, ma mai duc sa ma uit cateodata in trecere, mai mult la reptile , au si crocodili mici, aligatori 😀 cam de 15 cm (cand crec cred ca trebuie sa-i arunci in WC nu stiu ce poti face cu ei atunci ca nu ai cum sa ii tii) si foarte multi pesti, soparle, tot felul de gusteri (imi place sa ma uit la ei dar mi se pare ca miroase), un guster mare enorm, un guster care isi schimba culorile, serpi, e fain magazinul ala intr-adevar trebuie sa recunosc e placut sa te uiti dar pute nasol de la gusterii aia si este destul de cald inauntru deci nu pot sta niciodata prea mult acolo ca e cam umezeala/cald si miroase.:D
    Cred ca ti-ar place sa te uiti la acolo si tie.

    • Si la Deva este un Petshop inauntru la supermarketul REAL dar are usa mai stramta de 65 cm si nu pot intra inauntru… asa ca ma uit doar din usa putin :))
      mie imi plac testoasele si iepurasii :))) ca sant chiar langa usa.. pestii sant in celalallt capat si canarii…. asa ca pe aceia nu-i pot vedea.

  2. Iepurii? 😀 haha
    Iepure poti sa tii si langa casa daca nu-l mananca Frodo .Mie imi place sa ma uit…la lighioanele astea,pesti, iepuri, etc, daca as vrea as vrea doar gaini , macar fac oua si sunete dragute …cotcodacesc.
    😀
    Pestii necesita multa ingrijire, temperaturi,apa,lumina, o gramada de curent…cam greu de intretinut calumea un acvariu cred.

    • Asa e, un acvariu se intretine foarte greu si e foarte sensibil… daca se ia o zi curentul si nu mai functioneaza sistemele de filtrare si incalzire… adio pesti 😦

      Eu dupa ce imi termin curtea o sa-mi fac o voliera si imi aduc cativa porumbei de rasa… Probabil Jucatori de Galati s-au Pescarusi satinati… ca de mult timp am in plan asta 😀

      • Vai Ninule, apropos de porumbei, Marioara si cu Vasilica au plecat 😦 e gol cuibul, nu stiu de ce, de alaltaieri sunt dati disparuti, sa vezi ce am ras azi cu sotul meu am zis ca (el le zicea la amandoi Vasile haha) sunam la politie si il dam pe „Vasile” disparut, hahaha :)) , cum arata? „Pai ochi negrii, parul dat peste cap haha, umbla descultz” , am ras cu lacrimi, adevarul este ca imi pare rau ca nu mai sunt in cuib 😦 dar nah…cu umor trece si parerea asta de rau, asta e natura ce sa faci…

        • Asa e, fara umor ne-ar coplesii grijile si tristetea.
          Probabil porumbeii s-au mutat din motive de clima mai aproape de Ecuator 🙂

          • Il suspectez pe Vasile ca a parasit caminul conjugal, parca in ultimele zile numai pe Marioara o vedeam…pe cuib si in rest nici o miscare, cred ca a tulit-o pus si simplu escrocul si Marioara a plecat si ea 😦 dupa cateva zile.

  3. Superb arata” Ce ” acuarele” puternice a folosit Dumnezeu, de nu li se ia culoarea!. Nu ai avut garantie la el, ca ma duceam eu la nenea din Deva, sa il iau la intrebari?)))

    • Pai daca ar avea pestii de acvariu garantie ar da faliment toti acvaristii, mai mult de 90% dintre pestii de acvariu vanduti copiilor mor datorita ingrijirii necorespunzatoare :(… e cam trist dar cred ca dintre vietuitoarele de companie pestii de acvariu au cea mai trista viata 😦

  4. Tina33

    Minunati! Au un colorit spectaculos si datorita innotatoarelor par fi foarte diafani! Cred ca poti sa stai ore in sir, sa-i privesti si tot nu te-ai plictisi…
    Cred ca e foarte neplacut, daca nu chiar dureros sa-ti moara un astfel de pestisor…
    Bine ca acum il ai pe Frodo. 🙂 Cainii nu sunt asa pretentiosi ca pestii. Chiar daca ar mai trebui sa pleci de acasa o zi, doua, presupun ca gaseste el ceva de mancare la vecini si nu moare de foame, pana te intorci. 🙂

    • Asa e Tina, sant printre cei mai spectaculosi pesti de acvariu, dar ca ori ce peste depind foarte mult de acvarist… si singuri nu se pot descurca.. cum o poate face un catel ori o pisica 🙂

  5. Superbi sunt! Uluitori! Creatiile lui Dumnezeu sunt … ei bine, divine. Alt cuvant mi se pare de prisos. Imi pare atat de rau pentru pestisorii tai care s-au dus… Aproape ca imi vine si mie sa plang dupa ei. Oofff… uneori nu e sa fie… Frodo compenseaza cu varf si indesat, chiar daca nu are aripioare diafane si e maro. :)))

    • Da, asa e, uneori nu e sa fie, de aceea e bine sa fi realist si sa nu doresti sa ai ceva ce nu esti capabil sa ingrijesti cum trebuie :))
      Am crescut cu succes dupa aceea purcelusi de Guineea, porumbei si iepurasi… ba chiar si rate mute 🙂 am avut 3 bucati si gainuse din acelea pitice de ornament :)) dar iarna a trebuit sa le donez ca nu aveam cum sa le ingrijesc ca din cauza zapezii nu puteam iesii din casa. si nu aveam nici spatiul adaptat ca acum 🙂
      acum mai am putin si tot ce am este adaptat nevoilor mele asa ca si iarna si vara voi avea acces peste tot si voi fi independent.
      Si tot ce am realizat am realizat mare parte cu ajutorul persoanelor pe care nici macar nu le-am intalnit vreodata fata in fata…

  6. wow..dar sunt minunati! uite ce inseamna pasiunea! extraodinar! imi pare rau pt pestisorii tai..dar o recomandare daca ti i doresti asa mult..ia ti iar!perseverenta va da roade.iar acum exista as multe inf despre cums a i ingrijesti incat ma indoesc ca nu ti vor trai!hai succes!
    viata e prea scurta ca sa stam sa tanjim dupa ceva sau altceva..
    despre prietena care a numit fiintele astea .lighioane..imi pare rau ca treb sa ii atribui ei acest apelativ..dar ce gandesti..aia esti..de putine ori se nimereste sa fie altfel..
    vezi tu daca am fi atenti la astfel de semnale..am sti din timp cum sa ne ferim de suferinte.
    eu personal, intodeauna mi am zis ca acel om ce nu iubeste animalele..copiii…nu va sti niciodata ce este iubirea cu adevarat..si implicit nici pe mine nu va sti sa ma iubeasca..si nu m am inselat niciodata sa stii ( si aici ma ref si la prieteni..rude..tot..)..

    • Ai dreptate, o persoana sociala care iase „in lume” si poate cunoaste diverse persoane in timp relativ scurt isi poate alege prietenii dupa diverse criterii bine si logic stabilite… dar eu care intr-un an nu cunosc atatea persoane cat altii intru-n ceas daca as fi procedat asa singurele femei pe care le-as fi atins erau cele din reviste :(…. Dar repet… ai dreptate cand spui ce spui…
      La viata mea am facut compromisuri injositoare ca sa fiu cu o femeie..3-4 zile la 4-5 ani odata…(acu o sa sara cretinii si sa-mi trimita fel si fel de jigniri prin E-mail ca am vre-o 4 care imi fac analiza pe text la comentarii si apoi fac asta … dar asta e adevarul si nu ma feresc sa-l recunosc…) asa ca asta cu donatul acvariului este cel mai mic dintre ele.

      • da NInu te inteleg…dar atunci alte solutii de a cunoaste persoane nu ai gasit..adica mai multe persoane?nu ai de ce sa ti fie jena cu nimic. cei care vin si judeca..de fapt se judeca pe sine..si da.sunt oameni cu neocortexul lipsa sau mai putin evoluat..in fine..pot doar sa ti spun..mult noroc si succes. pana una alta..gandeste te la pestisori..daca tot ii vrei asa de mult,,,

  7. Oooo , imi amintesc de Guppi si pestii neon….superbi….!! 😀 Si eu i-am dat de cadou , cu tot cu bolul in care ii tineam….Nu mai faceam fata , nu aveam timp sa ma ocup de ei indeaproape asa ca i-am dat cuiva mai putin ocupat….eram eleva pe vremea aceea!

    Acum il ai pe Frodo….nu-i mai fain? 😉

    • 😀 :))))))))))))) Nu are a face pestii cu Frodo… fiecare e cu locul lui :))))))))

      E ca si cum ai zice ca daca mananci paine ce rost mai are sa mananci si ciorba ? :)))))))))))

      • May omule….cer scuze, da’ pentru mine reprezinta acelasi drac…

        • Pentru tine da, dar pestii sant pentru decor si relaxare iar catelul e practic un pet, animal de companie, asta e ceva diferit… nu poti merge cu carasu’ auriu la iarba verde sa te joci cu el cu mingea 😦

          • Pai atata vreme cat ambele specii cer atentie si nu ii poti lasa de izbeliste cand pleci o saptamana in concediu la mare…pentru mine este egal! 😉

            • :)))))))))))))))))))))))))) Ok…recunosc ca ai dreptate !

  8. Eu am un Betta, l-am primit de craciun 2012 si si acuma traieste binemersi! Timp nu am de el, mai sunt zile cand uit sa-i dau sa mance, cam odata pe saptamana uit, iar apa este cand nu mi-am facut timp pentru schimbat apa la el si 3 saptamani!!! Temperatura este oscilatorie, cand 19 – 21grade in aer, iarna, iar vara, pana la 27 de grade daca ii foarte cald afara. Am casa de intratinut, sot, si doi copii mici, asi avea mai multa graija de el dar restul sunt in fata lui ca prioritate si n-am sanse sa aiba altcineva grija de el, cand i-am zis sotului sa il spele a zis ca poate ii gasim alt stapan :D. Imi este simpatic pentru ca este foarte rezistent!!!!

Lasă un răspuns

