Samanta de Avocado

Va spuneam AICI  exact in data de 15 martie ca am pus la incoltit un sambure de Avocado ei bine este timpul sa va arata cum a incoltit si cum s-a dezvoltat  intre timp 😀

Asa a fost samburele cand l-am pus la incoltit …

Asa a fost  in data de 27 Aprilie, deja samburele era crapat si aparuse mugurul iar radacina ajunsese pana in fundul paharului…

Asa arata in data de 9 mai, lastarul este crescut si din varful lui deja au dat primele frunzulitze !

UPDATE:

Asa arata astazi 24 Mai, frunzulitele sant destul de dezvoltate asa ca l-am pus in ghiveci !

 

Va recomand tuturor acest copacel, dar si fructul deoarece este unul dintre cele mai puternice fructe in lupta anticancer, este foarte bun si poate fi folosit in multe feluri…
http://www.jurnalul.ro/terapii-complementare/avocado-previne-cancerul-de-colon-si-bolile-de-inima-613383.htm

27 comentarii

  1. He he sper sa iti creasca mare si mumos,ca deja este:)

    • Si eu asa sper :))
      Am mai crescut trei pana au fost cam de 50 cm apoi a trebuit sa-i dau
      ca nu aveam unde sa-i tin peste iarna.
      Au nevoie de un loc insorit si calduros altfel mor imediat… 😦

  2. Al meu nu iese deloc :(. Macar sa-m arate degetu’…, da’ nu! Dar insist. Pana si usturoiul ma eludeaza. Clar, eu cu florile nu rezonez…

    • Tu esti sigur ca este pus in plin soare ?
      adica pe sambure trebuie sa bata soarele direct altfel cu greu crapa
      ca sa iasa coltul afara.
      Apoi trebuie sa fi atent ca apa sa fie plata si nu de la robinet cu clor…apoi trebuie sa ai grija sa nu scada apa mai jos de jumate din sambure si nici sa treaca mai sus…
      Si in cele din urma sa nu fie pus samburele cu varful in jos 😀 😀 😀 dar asta iase din discutie la tine… dar am vazut alte cazuri :)))))))))))))

      • Sunt sigur ca nu :D. La noi nu-i soare. Doar dupa ce se aproba de la primarie primim si noi 😛 Apa era de la robinet… Deci nu-i mare mirare. Nu-i nimic, incep de la inceput! :))

  3. zincabeiu

    Tot ce faci iti iese perfect. Mai sa fie ! Esti magician ?

    • Exista o explicatie ! 😀 😀 😀

      Experimentele ratate nu le arat la nimeni ! 😀

  4. Ohoooo…felicitari , Ninule! Ce minunatie de plantuta ai tu acolo! Bravo! 🙂

  5. Tina33

    Felicitari pentru puiul de avocado, Ninule!
    Intre iubitorii de plante/flori se cheama ca ai „degete verzi” sau mana buna la flori… 🙂

    • Multumesc mult de tot Tina !

      Multe flori pe moarte am adus de la vecinii mei si dupa ce m-am documentat de pe net cum se ingrijesc am incercat sa le salvez apoi cand au fost salvate le-am dus inapoi si au ramas uimiti :))… Din pacate nici 50 % dintre ei nu au respectat instructiunile de ingrijire si expunere la soare si iar au murit :(…

  6. ce tareeeeeeeeeeeeeee!

    • :))))))))))))))) Multumesc mult, Ionela ! Esti o dragutza !

  7. pfffoai!…ce frumos este!!!!…să-ți crească mare și frumos, ninuleee…habar nu aveam că așa se prinde!..ce bizar arată în pahar!:)))

    • Arata bizar din cauza scobitorilor care il tin, daca s-ar scufunda in apa ar putrezii, nu ar incoltii 😦 😀 Apa trebuie sa fie doar pana la jumatatea lui !

      Multumesc mult ! 🙂

      • habar nu aveam, ninule!…dar uite că omul cât trăiește învață!..ți-e clar că încerc și eu, nu??:))))

        • La inceput doar banuiam :))) Acu mi-e clar 😀 !
          Mult succes ! Si daca ai nelamuriri neaparat sa ma intrebi .

  8. alinapanaite

    Ce frumos a crescut! Felicitari! Si de la ceilalti pe care i-ai mai crescut ai apucat sa manci fructe? Sau mai bine zis, au facut fructe? Ma-ndoiesc ca in clima noastra de iarna (in zona noastra cel putin) ar rezista de la un an la altul; noi am pierdut si leandri astfel, desi i-am adapostit, iar cu smochinul ne chinuim rau sa-l trecem de fiecare iarna.

    • Alina, eu nu-i tin pe iarna, ai daruiesc de obicei ca nu am spatiu pentru asa ceva… Am doar o camera asa ca e criza mare de spatiu 😦
      Dar imi place mult sa pun la incoltit semintele ca parca mi-e mila sa le arunc stiind ca pot darui la cineva un copacel .

  9. Liz

    Buna, tocmai am mancat un avocado si m-am gandit sa il „plantez” ;)) Ma pastea de demult ideea asta. Cam cat de mari ai ajuns sa iti vezi pomii crescuti? ;)) Any special extra tips? 😀 Apreciez postarea si a fost chiar prima pe care am gasit-o la search! Ha!

    • Liz, avocado-urile puse de mine toti au crescut mari, inclusiv ultimul, doar ca eu nu am spatiu ca am doar o camera si l-am daruit la o cunostiinta, ea zice ca e mare si frumos asa ca o cred, din pacate cel de acum 3 ani a murit la o alta prietena ca a fost in vacanta si nu l-a mai udat nimeni 2 saptamani 😦 cand a venit era uscat complet :(… pe cine lasase sa-i ude florile nu venise deloc pe la ea sa-si faca datoria 😦
      Insa daca esti om cu „scaun la cap” si urmezi indicatiile din link-ul de mai jos, in 4-5 ani mananci avocado din propriul tau copac ! 🙂

      http://www.tropicamango.com/avocado.html

  10. Ma tenteaza sa incerc si eu 😀 Am pus deja samburi de lamaie si mi-a iesit un pomisor dragalas. Din pacate nu il am acasa si ma gandesc sa mai pun inca o data si lamai si sa mai incerc si cu alti samburi „interesanti” 😀

    • Sa incerci neaparat cu seminte de Kiwi, sant superbi copaceii de Kiwi si dupa 3 ani fac si rod, am avut si copacel de Kiwi, din pacate dupa 4-5 ani creste ca vita de vie si trebuie legat pe araci iar eu nu am avut unde sa-l tin, asa ca l-am daruit !

      http://en.wikipedia.org/wiki/Kiwifruit

      • Am vazut copacei de kiwi live, in Italia, tare frumusei… ce frumos ar fi sa mancam fructe atat de minunate si exotice direct din gradina noastra 🙂
        Ma pun pe citit, trebuie neaparat sa invat mai multe despre gradinarit!

        • Albinele trebuie sa studieze doar faza cu…. polenizarea…
          cu gradinaritul se ocupa alte… gize ! 😀

  11. That’s the kind of image that i really thing is
    super image like. If more images very real like this were out there we’d be super full of graet images in the world.

Lasă un răspuns

