Mitica Drincaleanu

As fi putut foarte bine sa-l numesc Mitica Beadestinge, dar ar fi nedrept deoarece Mitica nu era un bautor inrait, el era doar un consumator ocazional iar daca ocaziile se iveau zilnic chiar nu era vina lui…

Mitica a fost tractorist la fostul CAP, el era singurul tractorist cu suflet de artist si cu talent din unitate, chiar daca de dimineata venea abtiguit, colegii il ajutau sa urce in tractor si odata ajuns in mediul lui totul era perfect…

Odata l-a intrebat presedintele de CAP de ce razoarele facute de el sant ondulate, si Mitica clatinanduse pe picioare i-a explicat ca el e un artist, el nu face razoare drepte cum fac ceilalti tractoristi… El are prea mult talent ca sa traiasca in banalitate…

Sotia lui Mitica, Agafia Tolobon  provenea dintr-o familie extrem de bogata, cand la vazut pe Mitica a stiut imediat ca e alesul inimii ei, asa ca de fiecare data cand Mitica trecea pe strada il chema la ea si ai dadea de mancare si de baut… Mitica era mai sarac, tatal lui era un mare alcoolist care isi vindea si camasa pentru un pahar de tarie si mama lui plecase de mult in lume, pe Mitica al crescusera mai mult vecinii si tocmai de aceea ii era mai mereu foame asa ca trecea cat putea de des pe la poarta Agafiei, uneori nu ar fi vrut decat sa manance, si sa plece, lui Mitica nu prea ai placea de ea, nu pentru ca ar fi fost urata… dar nu-i placeau lui femeile de felul ei asa fara forme generoase, el o prefera pe Stela Buduroi care avea 135 de kile si niste sani cat pernele de puf pe care preuteasa Sevastitza le scotea zilnic in curtea bisericii sa se soreasca…

Deseori Mitica se visa dormind in bratele Stelei, acoperit de sanii ei gigantici ca de o plapuma… problema era ca Stela cand la chemat la ea l-a pus la crapat lemne si la dus apa la vite… si nu ia dat nimic de mancare si nici de baut… asa ca tot la Agafia la poarta a trebuit sa mearga sperand ca o sa-l vada si o sa-si poate si el potoli foamea.

Dupa un timp Agafia a devenit tot mai insistenta, se freca de el il tachina… si Mitica a inteles ca nu mai are scapare… ca nu va putea sa manance si sa bea la nesfarsit de la Agafia, in cele din urma va trebui sa o ia de nevasta…

Se vedea in casa lui Tolobon, sef peste vitele lui, peste acareturi… si se umfla inima in el de mandrie ! Doar cand se uita la Agafia nu simtea nici o bucurie, ba mai mult parca simtea o repulsie… dar nu avea ce face… de foame tot la ea la poarta ajungea.

Dupa un timp a vazut ca daca e baut parca nu-l mai deranjeaza cum arata Agafia si in fata ochilor ai aparea de fapt Stela… ba in visele lui ea avea peste 150 de kile si sanii cat o betoniera si asta al inebunea de placere…

Spre toamna s-a casatorit cu Agafia dar in loc sa ajunga sef peste curtile lui Tolobon a ajuns sluga… toata ziua al trimiteau la munca ba colo, ba dincolo si bietul Mitica cind se trezea se urca pe tractor si  se dadea jos doar seara cand se culca…

Rar gasea cate o ocazie cand putea sa fie cu Stela, si atunci ai dadea toti banii pe care reusea cu greu sa-i ascunda de Agafia si Stela al lasa sa se cuibareasca intre sanii ei imensi si ai aducea si lui putina bucurie in suflet !

Dupa ce s-a desfintat CAP-ul Mitica a furat intr-o noapte impreuna cu colegii lui toate tevile de pe camp de la sistemul de irigatii, piesele de tractor de pe stoc…si cam tot ce ramasese nefurat de sefii lui apoi le-au vandut si cu banii si-au cumparat de la licitatia organizata tractoarele pe care lucrasera inainte, aveau si acum echipa dar banii erau mai putini… si veneau rar..

Mitica o numea pe sotia lui, „femeia scandura” si cand era cu echipa era principalul subiect de amuzament, nu simtea pentru ea nici un pic de dragoste, ai era total indiferenta…si cand se termina ziua de munca si trebuia sa merga acasa parca nu-l tragea firea deloc,  dar adevaratele probleme pentru el abia aveau sa urmeze…

Vremurile au devenit tot mai grele si lipsurile au inceput sa se arate si la ei, asa ca din cauza lipsurilor au trebuit sa-si schimbe felul de a trai, sa cumpere mai putine si mai ieftine, sa renunte la plecatul in concediu, si chiar si la portia zilnica de bautura, certurile erau tot mai dese si mai fara motiv iar dupa un timp, Mitica a descoperit  placerea de a o bate pe Agafia, se simtea razbunat pentru noptile in care o visa pe Stela si cand se destepta langa el o vedea pe ea… Conflictul s-a intins si la socrii lui si acestia si-au sfatuit fata sa-l paraseasca.. dar ea nu a vrut, al iubea pana la dumnezeu si inapoi si ar fi facut ori ce sa nu-l piarda,  asa ca parintii ei le-au dat bani sa-si faca casa separata si sa se mute…

Mitica si Agafia si-au facut casa si au avut si doi copii pe care Mitica nu i-a putut iubi deloc,  uneori cand venea acasa baut si prindea pe cate unul in cale al batea cu cablul de la casetofon ori cu altceva, ce prindea in mana… dar de fapt prin bataia data copilului vroia sa se razbune tot pe Agafia ca nu e ca Stela… ar fi vrut ca sa creasca copii lui si pe ai Stelei.. amintirea lui Stela, (plecata intre timp prin strainatate ) ai era vie in minte si mereu regreta ca nu a luat-o pe ea de sotie… in locul femeii scandura !

Prin 2005 s-au 2006 am avut un an foarte greu, legile se schimbau lunar, pe noi persoanele cu handicap toate institutiile statului ne pasau de la una la alta, asa ca in cele din urma am ajuns la voia primariilor locale,  si acestea au trebuit sa ne asigure banii pentru pensie, dar Primariile erau falimentare asa ca timp de 6 luni nu am primit bani, nu cunosteam pe nimeni, nu exista internet la mine in sat si eram izolat, iarna se apropia si eu nu aveam lemne pentru iarna deloc, ba mai mult… aveam si o gramada de datorii… Cand am primit banii si am mers sa-i ridic deja cei care ma imprumutasera erau acolo la ghiseu ma asteptau, am luat banii pe 6 luni dar i-am si dat imediat la cine eram dator si am mai ramas doar cu foarte putini, asa ca am cautat undeva sa-mi cumpar rapid lemne sa am pentru foc, si cum erau foarte scumpe … la banii ce-i aveam eu, am putut lua doar deseuri de lemn de la o firma de prelucrarea lemnului din Orastie… problema era ca nu aveam cu ce sa le aduc…pana acasa…

Asa ca am mers la toti tractoristii din sat in cautarea unuia rutierist care sa poate conduce si pe sosele nu doar pe camp, asa ca am ajuns si la Mitica si m-am rugat de el daca nu cumva poate sa-mi aduca el lemnele cu tractorul…

A primit imediat, am negociat pretul + pretul berii deoarece el conducea bine doar dupa ce beia 2-3 beri si a ramas ca a doua zi eu sa merg acolo cu un taxi sa platesc lemnul si el sa vina cu tractorul sa-l incarce… Am mers am platit lemnul dar se facea seara si Mitica nu mai venea cu remorca cu deseurile… Asa ca vecinul meu care avea un drum de facut cu masina mi-a zis ca daca vreau sa merg si eu cu el sa vedem pe unde este Mitica… cu remorca cu lemne.

Pe Mitica l-am gasit la soacra lui acasa dadea jos lemne din remorca mea si le arunca la soacra lui in curte… Cand m-a vazut s-a facut foc si para, a inceput sa injure si sa se rasteasca la mine … si mie imi era rusine de imi venea sa intru in pamant ca el ma acuza ca al spionez… ca nu am incredere in el..etc.  Doar cauza pentru care imi fura din lemne nu mi-a zis-o … dar stiu ca am fost tare rusinat eu, de acuzele lui… si am plecat repede de acolo lasand-ul pe Mitica sa continue sa de-a jos lemne din remorca.

Eu am mers cu vecinul meu sa-si termine si el treaba ce o avea de reolvat iar Mitica s-a dus cu lemnele spre casa mea,  dar din cauza ca am indraznit sa-l urmaresc mi-a golit toate lemnele in poarta casei.   Eu eram blocat in strada si fratele meu in curte… Pana la ora 2 noaptea au lucrat vecinii mei pana au reusit sa-mi faca un loc sa pot intra si eu in curte…

Mitica nu a mai vorbit cu mine de atunci inainte, nici macar nu mi-a mai raspuns la salut…

Cand era cu prietenii lui de pahar mereu le zicea ca el ar fi foarte fericit sa moara in somn asa cum a murit socrul lui, ca aceea e ce-a mai faina moarte… Si se pare ca dorinta i-a fost ascultata deoarece Mitica adormise doar de cateva secunde… si chiar inainte de trecerea peste calea ferata… Trenul a fost neiertator si cu Mitica si cu tractorul lui.

Expertii au zis ca atunci cand a auzit semnalul sonor al locomotivei, cum era tocmai trezit din somn, in loc sa accelereze tractorul el a pus frana… Altii zic ca totul a fost intentionat, doarece viata fara Stela si fara sanii ei cit betoniera  nu avea nici un rost… Indiferent cate ai in viata asta, indiferent in ce casa locuiesti si ce mananci, daca nu ai alaturi pe cel pe care al iubesti, viata este fara nici o valoare !!!

13 comentarii

  1. limita dintre adevar si fictiune este greu de deslusit.; dar m-ai tinut cu sufletul la gura sa vad aventura cu Stella:

    • Din pacate Stela se pierde pe traseu, desi nu ar trebui, ea fiind o traseista convinsa ! 😦
      In urmatoarea amintire (povestire) o sa am grija ca eroinele sa reziste pana la
      sfarsit… :)))))))))))))

  2. Saracu Mitica..cum sa traiasca ela asa??

  3. Ce sa zic? Mie mila de el nu-mi e. Toate au fost alegerile lui constiente. A vrut sa fie stapan peste mosie si sa faca pe sefu’? Nah..a facut pentru asta compromisul (constient) sa ia biata femeie fara inaintasi… Nah..asta a decis cu asta s-a ales! Ca n-a stiut sa-si aseze sa ajunga si stapan peste mosie…pai deh..a cui e vina ca e bleg? Nu toata lumea se naste sa fie Tar :D. Daca e sa-mi fie mila de careva de fata lui imi e mila. Nu-i vina ei nici cum arata si nici ca s-a indragostit de boul ala. Eu zic ca locomotiva si tractorul..e aproape pedeapsa divina. Si si-a primit-o exact cum merita. Si pentru faptul ca-si batea copiii mai zic si: pacat ca a fost rapid. Astia ar trebui sa moara incet…sa simta fiecare moment si sa le fie frica. Cam asa cum le era si copiiilor lui de el.
    Iar pentru faza cu lemnele, nu sa o fi patit eu, dar sa aflu ca ai patit-o tu sau altul pe care-l stiu, eu ma duceam noaptea la el in curte si ii scoteam rotile de la tractor si i le puneam pe primarie cu flori in ele si un radio langa pe postul Trinitras (sau cum se numeste ala cu Dumnezeii). Daca ai stii cat se mai supara intai mama si apoi Kadia ca faceam din astea cand eram pusti :))).

    • :))))))))))))))) Asta cu rotile cu flori e foarte tare ! :))))
      Adevarul este ca mie cand a inceput sa faca scandal chiar mi sa facut rusine ca am mers sa-l caut :)))) Abia mai tarziu am realizat ca puteam si eu face scandal ca imi fura lemnele :):D… eram mai necopt atunci !

      • Florin, nu ma lase gmail sa accesez contul, da’ voiam sa zic ca a venit formita de gummybear. E un fel de matrita de fapt :D. (nu-s sigur ca asta-i cuvantul romanesc, e ca alea unde torni otelul). Deci trebuie sa ne gandim serios ce gatim ca avem doar pana-ti ajunge la tine 😛

  4. Fain articolul Florine!
    Lemnele alea are cine sa ti le taie si sa ti le puna unul peste altul sub o acoperitoare ceva sau ai o magazie unde sa ti le tii uscate?

    • Ai mai Alina… fotografia cu lemnele alea sant dupa cum am spus din anul 2005…
      acu nu as mai aduce asa ceva sa le primesc gratis, mai bine stau fara foc 😦 scandura de brad arde ca paiele si se stinge imediat… acu e prea cald, dupa 5 minute ingheti :(… Atunci habar nu am avut care e treaba…

  5. Cum naiba , mah Ninule , sa iti fie tie rusine ca el e hot si nemernic…????
    Mno , fiecare doarme cum isi asterne , asta e clar si cred ca vecinul tau , a primit dupa cum a platit…asta e viata!
    Bine ca esti tu in regula…

    • Nu era vecin cu mine, statea foarte departe de mine si casa pe care si-o facuse era in satul vecin, dar lucra si la noi in sat unde locuia soacra lui !

      Mi-a fost tare rusine, si nu am stiut atunci pe moment daca nu cumva isi cumparase si el lemne si nu le asezase peste ale mele, ca eu nu am stat pana a incarcat, am platit doar lemnele la mc. si am plecat…

      Am aflat dupa aceea ca nu cumparase si atunci am stiut sigur ca m-a furat…
      dar habar nu am de ce s-a suparat tot el pe mine :(… pentru asta.

      • May omule , tu nu ai invatat ca ce este prea mult , se numeste exces?Prea mult bun simt , strica! Imi pare rau ca ai trecut prin asa ceva , dar ca orice intamplare in viata , a fost si asta menita sa te invete ceva….sper ca ai invatat….

Trackback-uri

  1. Recomandarile Zilei #125 | Podul Minciunilor

Lasă un răspuns

