Floarea de Prikneus

Floarea de Prikneus (Silene coronariaeste o floare fascinanta,  o floare care rezista inflorita mai bine de 3 luni si este extrem de rezistenta. Floarea de Prikneus-ul arata ca o floare de mac si dupa ce se scutura petalele de la ea ramane o capsula micutza care este plina cu seminte.

In primul an dupa rasarire planta de Prikneus ramane doar o tufa mica la nivelul solului si abia in anul doi din mijlocul tufei creste un lastar care scoate crengi si apoi la scurt timp apar florile care dupa mine cred ca sant printre florile care rezista cel mai mult inflorite dintre toate florile.

Eu inainte de a-mi face terasa la geam, aveam in acel loc o gradinita iar in ea pe linga buruieni, brotacei, soparle, serpi de alun si turme intregi de gandacei vaca Domnului aveam si o multime de flori de Prikneus care erau mereu inflorite pana toamna tarziu.

Astazi mi-am adus de aminte de ele si am inceput sa investighez pe la vecini sa vad care dintre ei mai au flori de Prikneus prin gradinite, si rezultatul investigatiei a fost tareeeee trist. Prikneus a disparut din aceasta zona, nimeni nu mai are… 😦 mare pacat deoarece este o floare incredibil de  impresionanta, floarea de Prikneus poate trai chiar si intr-o crapatura de cativa milimetri din beton… si poate trai chiar si neudata deloc, isi ia apa doar din roua diminetii si racoarea noptilor.

16 comentarii

  1. uite ce multe am aflat despre aceasta floare!:) e puternica floarea asta..foarte puternica.avem f multe de invatat de la natura!

    • Ai mare dreptate, Ionela !.. Cine vrea si e „open mind” are ce invata de la ori ce vietate ori floare din jurul nostru o multime de lucruri folositoare tocmai de aceea omul a trait in armonie cu natura milioane de ani si nimic rau nu s-a intimplat… Iar acum in ultimii 200 de ani pamantul s-a distrus in mod galopant din cauza ca nu mai avem ochi sa privim ceea ce ne inconjoara :(…

  2. eu am primit floarea asta in primavara, de la o prietena. nici una nu stiam cum se numeste. sa stii ca e rezistenta, ca ieri mi-a inflorit si mie, desi parea ca nu-i merge tocmai bine in pamantul meu. daca reusesc sa strang seminte, iti trimit.

    • Ok, 🙂 multumesc mult, Cristina !
      Ea cand este coapta gamalia cu seminte explodeaza la propriu
      ( daca esti aproape auzi o pocnitura si semintele sar din ea ) si semintele se
      imprastie peste tot, rasare singura si creste, si daca ai una peste 2 ani o sa ai mai multe rasarite din seminte, principalul este sa nu o confunzi cu o buruiana in anul in care este doar o tufa mica neinflorita si sa o smulgi :(… multa lume procedeaza asa ca nu o poate recunoaste.

  3. De multe ori, betonul ia locul florilor, asa cum in societate marlania ia locul bunului simt si frumosului!

    • :))))))))))) Si la mine betonul a luat locul florilor ca nu am avut alta solutie, unde aveam gradina cu flori a trebuit sa-mi fac poarta sa am pe unde intra si iesi din curte 😀 !

  4. Ce frumoasa e! Cred ca pana la urma o sa gasesti pe undeva, ca doar nu a disparut de pe fata pamantului… 🙂

    • Ei bine, daca imi pun ambitia normal ca o sa gasesc, dar speram sa gasesc la vecini, era asa ca un fapt divers mai mult… Mi-am amintit de ea si am vrut sa mai vad una inflorita ca imi era dor :)))))))))

  5. Prikneus 🙂 inseamna de fapt in grai romanesc „impunge cu nasul” sau mai bine spus , mai pe romaneste : „scoate nasul” probabil tocmai pentru ca rasare aceasta planta din semintele imprastiate tot de ea asa cum spune Florin pe unde apuca…si intr-o crapatura de beton.

    Sa fiu sincera nu am avut personal niciodata floarea asta Florine dar imi amintesc de cand eram eu mica ca era plin de ele, si mie imi plac sunt frumoase ca toate florile, imediat schimba total un loc este adevarat.

    • Da, Alina, ai dreptate… Si odata semanata nu mai dispare deoarece rezista si iarna foarte bine si cum da primavara cum scoate lastar si infloreste, la mine in gradinitza rasareau singure asa de capul lor ca pe timpul acela nu prea ma omoram cu munca :)))) dupa aceea am devenit om harnic si muncitor.. pe timpul acela ma multumeam sa beau, sa fumez si sa ma distrez cu femeile dornice de bani… ca cele normale si educate ma ignorau complet :))))))
      Aveam noroc ca Iliescu facuse pensiile de handicap egale cu salariul mediu pe economie, aveam si de femei si de baut si de tigari… dupa aia Constantinescu la redus… pana a ajuns la jumatatea salarului mediu pe economie… si acu e mai putin de un sfert din salariul mediu pe economie si probabil o sa-l desfinteze de tot in cele din urma :))))))))))))))))))

  6. Cat de frumoasa este floarea si ce lectie de viata si de supravietuire ne ofera!
    Pacat ca nu se mai gaseste. Mare pacat…

  7. Ninulescu??? Esti bine , omule? 🙂

    • Foarte bine :)))))))))) dar tot ocupat, foooarte ocupat as zice…
      abia mai am timp sa intru 2-3 minute pe Facebook :((

      • Am vazut ca nu ai timp de Facebook , pui poze cu chestii care te fac sa balesti pe tastatura…pai fromos iti sade , bre? 😀 😀 😀 😛 😛 😛

Trackback-uri

  1. Electorală « Ioan Usca

Lasă un răspuns

