Ghidul pastelor fainoase

Astazi am avut un drum de facut cu masina cu un prieten si cand m-am intors am intrat si pe la magazinul din sat sa-mi cumpar paine, mi-am amintit si de faptul ca as vrea sa fac niste paste fainoase cu branza la cuptor asa ca am cerut de la doamna vanzatoare o punga de Penne Rigate, doamna mi-a zis ca pene nu are dar a recunoscut cu jumate de gura ca nu prea stie ce sant…

Asa ca i-am zis ca Penne Rigate sant un sortiment de paste fainoase, atunci s-a inseninat la fata si mi-a zis ca are paste fainoase dar numai macaroane… s-a aplecat jos la raft si mi-a pus pe tejghea „macaroanele”… erau de fapt Fussilli Dopia Rigatura, bineinteles ca nu am luat ca aveam nevoie de paste fainoase tuburi ca sa pastreze aroma branzei in interior si nu de paste cu partile expuse total caldurii cuptorului care usuca branza si o secatuieste de arome, asa ca pentru doamna de la magazinul din satul meu si pentru cine mai doreste aveti mai jos ghidul (aproape complet al ) pastelor fainoase !

40 comentarii

  1. mama ce fain este articolul asta mi-l pun la favorite.

    maine imi fac si eu niste spaghete ca mi-e pofta de la spaghetele despre care ai scris zilele astea (asta voi manca maine) cu ceapa si usturoi calite si poate niste ulei cu usturoi deasupra si ou ochi.

    acum o sa studiez pastele astea….nici eu nu le stiu !

    • Daca dai click pe fotografie se mareste si se vede muuult mai bine ! 😀

  2. Alea rigatoni, cred…alea mai mari tubulare, am vrut sa-mi iau o data dar asa sunt la noi de scumpe pastele astea cu forme mai mari/ altfel in comparatie cu spaghetele simple/fusilli/macaroane incat am lasat-o balta, desi ma tenteaza o data sa iau sa le umplu cu carne tocata prajita si sa le bag putin la cuptor.

    • Ar fi superbune 🙂 Si aici Farfalle-le sant scumpe tare fatza de celelalte dar eu le inlocuiesc cu Maltagliati care sant mai ieftine.
      Rigatoni nu am vazut aici niciodata si nici Fusilli Lunghi Bucati

      • Eu am vazut si altele in afara de astea ce apar in poza, si de alea gri lungi cum mai are Kadia pe blog, o punga mica de nici 200 grame aproape 4 euro !!! Nu mi-am luat clar, pai o punga de spaghete sau fusilli foarte bune intre 250-500 grame (depinde de marca si magazinul de unde o iau) e max 1.20 euro…
        Astea cu forme ciudate sau mai frumoase sau mari (care sa se poata si umple) au preturi exacerbate .
        Daca gatesti pentru tine si nu vrei sa impresionezi musafiri nu prea iti vine sa le cumperi, tot pe alea cu pretz normal le pui in cos.

        • Da, normal. Asa fac si eu ! :))))

          • Cand eram eu mica se gaseau in Romania paste in forma de scoici, nu le cumpara nimeni ca pe vremea aia nu prea mancau oamenii paste fainoase, nici mie nu-mi placeau , le uram , numai un tip de musaca de macaroane (cu macaroane de alea mici) imi placea cum o facea mama dar mie nu-mi iese niciodata la fel , gustul ala…dar taica-meu isi facea seara scoici de alea in lapte cu zahar :))))))), lui ii placeau, deci isi fierbea scoicile alea in lapte cu zahar , lui tata ii placeau mult…aici nu am vazut nicaieri scoici de alea asa mari in pungi mari cum se gaseau pe vremuri ….acum as lua , as face si eu de alea cu cas daca ar fi , la noi nu sunt, nu am vazut.

      • Nici eu nu am vazut jumatate din ce apar in poze in schimb am vazut unele care nu apar :))))))))))))

        • Strange din fiecare fel care nu sant aici , vezi cum se numesc pe punga si facem un ghid si cu pastele Olandeze 🙂

          • In general in supermarket se gasesc de obicei clasicele; spaghete (eventual integrale, asa inchise la culoare, mie alea imi plac cel mai mult) , fusilli, tricolore (cele in 3 culori) , macaroane, tagliatelle (astea nu apar in pozele tale, sunt taiteii aia cu ou, eu ii cumpar lunar fac de 2, 3 ori, ne plac) , taitei pentru supa si cam atat,…, numai cand sunt ceva saptamani italiene etc mai aduc alte soiuri eventual, asta in supermarketuri normale, paste mai cu motz se gasesc in magazine de fitze sau alte magazine ti-am zis dar de 5 ori mai scumpe si nu prea iti vine sa le cumperi din cauza pretului, acum…stii cum e…poate ca in Italia se gasesc peste tot de toate ce este legat de paste, in alte tari Europene abia incep sa intre pastele asa mai puternic in alimentatia oamenilor.
            Nici noi pana acum 1 an sau 2 nu mancam paste, 1 data la 2 ani poate, acum mancam foarte multe, au inceput sa ne placa si noua.

  3. De cand au inceput sa ne placa si noua pastele si sa mancam paste (multe ) ma uit si eu dupa toate felurile ce mai sunt in comertz.

  4. Treccine se numesc la noi macaroane :))))))))))
    Mie nu-mi plac alea, nu mai iau :))))) de mult , mi se par uscate si oricat le-as fierbe tot tari mi se pare ca raman :))))))))))

    • Mie imi plac cele de casa, fosta mea sotie facea ea pastele in casa, in special fidea si taietei, dar mie mi-e lene… si stiu si ca nu o sa-mi iasa si ma zbat degeaba 😀

      • Cand eram mica facea si mama mea taiei pentru supa, este adevarat erau mai buni, imi placeau si mie asa…eu nu am facut niciodata , supa cu taitei nici nu am mai mancat de 100 de ani, cea cu galuste mie imi place mai mult si este mai populara la mine in familie :), dar sincera…nici nu as face cat timp se gasesc paste in comertz nu ma apuc sa le fac eu, nu are rost.

  5. N-avem pen(n)e, iar rigatele nu stim ce sunt.
    Genial!
    😀

  6. haha,foarte tare 😛 Nici nu ma gandisem ca sunt atatea denumiri la paste

    • Pai da, sant tare multe denumiri, dar la mine la magazin tot ce inseamna paste fainoase se numesc „Macaroane” :))))))))))))))))

  7. alinapanaite

    Foarte interesant ghidul pastelor! Ce-ai tu cu doamna de la magazin daca nu stie sa citeasca italieneste? 😉

    • :))))))))) Pai culmea este ca pe punga cu paste scria mare „Fusilli” ca sant din acelea vai de mama lor facute in RO, dar nu s-a deranjat sa citeasca ce scrie pe punga :))))

  8. Tot macaroanele sunt mai bune!:))

  9. fac si eu ca Alinuta: imi place enorm articolul asta! Desi multe denumiri le stiam deja, deh am dat in patima pastelor de ceva timp, unele sunt noi chiar si pentru mine 😀 Super articol!

    • Multumesc mult, Kadia !
      Eu sant mort fara paste 🙂 as manca zilnic :))
      si imi plac foarte tare Penne Rigate-le cu branza si Maltagliati cu lapte :)))
      In RO pe punga de Maltagliati scrie Lascutze 😀

      • :))))) super! Mie imi plac radiatori, mai ales cu nuca si branza, dar si farfalle si conchiglie, ambele in varianta mini.

        • Am vazut intru-n film ca in Italia una dintre intrebarile puse de indragostiti unu altuia este si intrebarea despre ce tip de paste le plac :)))
          Niciodata o fata care mananca Garganelii nu se va casatorii cu un baiat care prefera Pipette Rigate…
          Ma intreb totusi ce tip de persoana este cel care prefera Fisarmoniche :)…
          probabil acest tip de paste a fost facut de catre Italieni special pentru Romii din RO :)))))))))))

          • Aha ha ha ha
            hahahaha

            ma Ninule ma :)))) hahahhahaa

            Mi-a trebuit ceva sa dibui pastele Fisarmoniche :))))))) de alea nu am vazut in realitate niciodata :)))), esti culmea, poate da pentru romanii (tiganii) nostrii sunt facute ca arata ca si acordeoanele 🙂 hahahaha asta e buna gluma da.

            Zici ca nu se vor casatori daca prefera etc?Ha ha ha, buna asta.
            Am vazut la TV o data o emisiune cu niste americani, el vroia sa divorteze pentru ca nevasta avea pretentia ca el sa manance zilnic desert, tort facut de ea :)) si el nu mai putea suporta asa ceva. ca el nu stiuse asta inainte sa se insoare :))))))))))))).

            Cat priveste italienii, nu m-as mira ca ei sa se insoare dupa standarde de astea, ei sunt foarte legati de mame, si acum in ziua de azi, 50 la suta dintre italienii barbati peste 40 de ani inca locuiesc cu parintii, acasa cu mama, :)))))))), poate si din considerente financiare dar si cultural sunt mamosi si daca mama le da numai tricolore cu greu mai pot face pasul la 45 de ani spre Bucatini, :)))))))))), hahahhaha.

  10. Super articol! Imi place….

  11. Ce articol MISTO + ffff UTIL ! Multumesc din suflet. Acum pot chiar sa recunosc si sa numesc, fara sa uit, pastele mele preferate: capellini, gnocchi, maltagliati, si pennette rigati !!!!

  12. P.S. Vad ca ne potrivim la 2 paste preferate ! (desi mie nu-mi plac maltagliati-le cu lapte, ci asa cu sosuri diferite, desi intr-adevar cel mai mult cu ala alb de tip Alfredo) !

    • Normal ! Sosul Alfredo e superbun. desi mie imi place si sosul Carbonara !

  13. Ah ! Plus ca abia acum mi-am dat seama ca ar fi trebuit sa-mi dau seama din prima ca o relatie cu acel italian va fi imposibila, (asa cum s-a dovedit ulterior a fi), cand mi-a zis ca el prefera pestele, (nu pastele), si nici nu m-a intrebat ce fel de paste imi plac mie !

    • :))))))) Pai da, Chestia este ca pentru a cucerii un italian musai trebuie sa-i spui ca nu ai nici un fel de paste preferate dar ai fi fericit sa iti recomande el cel mai bun tip… si dupa ce al lasi sa vorbeasca 2-3 ore despre tipul de paste preferate zici ca de acum inainte si tu o sa consumi doar de acelea…si gata l-ai castigat definitiv de partea ta ! 😀

  14. Am indraznit si ti-am „furat” pozele, le-am luat acasa 😀 Stiu o mare parte dintre paste, dar am gasit si noutati.
    La mine in camara se gasesc intotdeauna o groaza de soiuri ( multe rude in Italia, asa se explica problema)…dar cel mai adesea folosesc penne, la paste cu ton si icre, preferatele familiei 🙂
    Cele mai „simpatice” imi par farfallinele si farfallele 😀

    • Nici nu stii tu ce creste sufletul in mine cand vad ca mai exista persoane interesate de forma si denumirea pastelor fainoase… si ce trist sant cand vad persoane cu „scoala” care habar nu au de diferenta dintre Penne Rigate si Farfalle, eu cateodata sant nevoit sa fac pipe rigate cu branza ori gnocchi ca nu gasesc alte tipuri la magazinul din satul meu, si acelea sant facute sa fie folosite la supe ori ciorbe ca sa retina lichidul in concavitate… si nu se scurg bine si branza se dizolva…si e dramatic sa nu stii fiecare specimen pentru ce sant mai potrivite, care se manaca cu mancari lichide si care cu solide… 😀 😀

      Zicea cineva ca noi nu avem cultura pastelor… pai noi nu prea avem nici un fel de cultura… ce sa mai zicem de paste…

  15. Mada

    Daca doriti sa incercati paste italienesti adevarate sau diferite gusturi de paste ce nu se gasesc la noi pe piata va recomand cu drag Italian Shops . Eu am descoperit acest magazin din dorinta de a manca mai sanatos si a incerca gusturi noi de paste . Au o gama foarte larga si interesanta de paste plus ca expediaza direct din Italia la preturi avantajoase .

    • Multumim mult, Mada ! Promit ca voi incerca si eu !

Lasă un răspuns

