Ginger Ale sau Limonada de Ghimbir

…Din Antichitate se stia ca Ghimbirul este o planta miraculoasa care vindeca durerile de stomac, curata corpul de toxine, si arterele de colesterol, persoanele care se simteau greoaie si oboseau repede era destul sa faca o cura de ghimbir pentru ca sanatatea si conditia lor fizica sa-si revina…

..Dupa ce multa vreme a fost cazut in uitare Ghimbirul pare sa se intoarca din nou si sa-si acupe locul binemeritat in preferintele si hrana multora dintre noi mai ales ca recent cercetatorii au stabilit proprietatile lui incredibile de a arde caloriile si de a ne ajuta in lupta cu kilogramele in plus. Tot mai multe firme produc vestitul Ginger Ale care este bautura pe care o stiti de la Cascadorii Rasului deoarece era bautura preferata de catre Stan si Bran si pe care ei o comanda intotdeauna cand intrau intru-n restaurant, in aceea vreme Ginger Ale era echivalentul Limonadei de la noi si putea fi bauta la ori ce bar mai rasarit din SUA.

Am facut anul trecut de 2 ori limonada de Ghimbir si mi-a placut foarte mult, insa problemele pe care le am cu tensiunea arteriala m-au facut sa renunt la ghimbir, dar foarte deliciosi au fost si cartofii facuti la cuptor cu piept de pui peste care am ras ghimbir proaspat, stropit putin cu lamaie, de fapt ghimbirul ras peste carnea la gratar este o incantare… va zic sincer !

Din pacate in RO multe din firmele care importa bauturi racoritoare se feresc sa importe si Ginger Ale deoarece ne fiind o bautura populara cred ca nu vor avea desfacere, dar in Canada si  SUA, Ginger Ale, este o bautura foarte populara .

Sigur ca ce-a produsa industrial nu are efectele benefice asupra organismului cum are ce-a produsa in casa, ( dar este mai sigura pentru cei care aveti hipertensiune ) de aceea cum ne stim face acasa limonada din lamaie adevarata ca sa fim siguri de ceea ce bem putem foarte bine sa ne preparam si limonada de ghimbir…

Eu am facut-o dupa urmatoarea reteta…. Am ras bine pe razatoarea marunta o bucata de ghimbir mare cam cat 3 nuci apoi am pus peste ea 1l apa si sucul unei jumatati de lamaie, am indulcit-o dupa gust si apoi am asezat-o frumos in frigider cam 30 minute, dupa 30 de minute am scos-o afara am mai amestecat odata bine in ea si am dat-o prin strecuratoarea de ceai ca sa separ fulgii de ghimbir de lichid… A iesit o bautura racoritoare super buna si un medicament pentru viata lunga fara dureri !

D-voastra puteti pune in limonada de ghimbir apa minerala care ai sporeste savoarea, puteti pune putina menta… ori in loc de zahar puteti pune miere …etc.    Aici aveti si o reteta video din multele de pe internet !

12 comentarii

  1. Varianta B ! 😀 😀 😀

  2. Mie nu-mi place nici de rica ghimbirul. Am facut greseala sa gust o data. Dar am folosit ginger ale pentru un cocktail, Moscow Mule (o sa zic de el in curand). Nici limba n-am pus-o :))))

    • Adevarul este ca are si un gust putin ciudat la inceput, iar mirosul mai degraba de parfum decat de fruct te „ajuta” si mai mult sa nu-l suporti :)))
      Exista si persoane care nu pot bea deloc asa ceva din cauze medicale, fie au tensiune arteriala mare ( ca mine ) fie au ulcer si atunci hreanul si ghimbirul este interzis… ia uite ce zice FDA ( American Food and Drug Administration) :

      „Ginger is on the FDA’s „generally recognized as safe” list, though it does interact with some medications, including warfarin. Ginger is contraindicated in people suffering from gallstones, as it promotes the production of bile.[33]
      An acute overdose of ginger is usually in excess of about 2 grams of ginger per kilogram of body mass, dependent on level of ginger tolerance, and can result in a state of central nervous system over-stimulation called ginger intoxication or colloquially the „ginger jitters”.
      Allergic reactions to ginger generally result in a rash, and although generally recognized as safe, ginger can cause heartburn, bloating, gas, belching and nausea, particularly if taken in powdered form. Unchewed fresh ginger may result in intestinal blockage, and individuals who have had ulcers, inflammatory bowel disease or blocked intestines may react badly to large quantities of fresh ginger. Ginger can also adversely affect individuals with gallstones. There are also
      suggestions that ginger may affect blood pressure, clotting, and heart rhythms.”

  3. Mie imi place ghimbirul foarte mult. Daca e bine dozat si combinat cu pricepere, indiferent ca e in limonada, ceai cald sau rece, sosuri pt mancare, etc, e foarte bun. Daca e prea mult, strica totul si nici nu iti mai dai seama cat farmec poate sa aiba. Cred ca cel mai mult imi place in limonada (putin de tot, fresh, cu menta proaspata si miere), sau in ceai rece de ghimbir. Yummm 🙂
    PS: e foarte bun cand esti racit. 🙂

    • Pai da, eu tocmai de aceea am cumparat :(( ca eu mereu sant racit ca nu are cine sa ma incalzeasca, dar mi-a crescut tensiunea de la el si am renuntat, insa pentru oamenii sanatosi este super de consumat, mie imi place si cum miroase, in tot timpul eram cu nasul in el :))))))

      • Haha! E bun si asa la raceala. Daca il mirosi, desfunda nasul. :))))))))

  4. Nu imi amintesc sa fi baut Ginger Ale…habar nu am…deci ,presupun , nu am baut inca.Insa ghimbirul l-am folosit la mancare.Sunt diferite retete unde se utilizeaza.Mi s-a parut fain , in mancare , da o anume aroma….asa cum ai scris si tu , defapt! 🙂

    • Neaparatsa-ti faci si ginger ale, daca nu ai probleme cu tensiunea arteriala bineinteles, sa vezi ce gust si ce aroma exotica are :))) Adica e una dintre acele bauturi care ori place foarte mult ori nu place deloc… cam ca rachiul de anason :)) asa si asa nu exista ! 😀

  5. am folosit si eu la friptura dar nu pot spune ca mi-a placut foarte mult…mi se pare prea parfumat…
    as fi curioasa cum e limonada dar tensiunea mea e fluctuanta (stresul asta de la job o sa ma omoare) o sa incerc totusi dar o sa pun o cantitate mica doar asa ca aroma…mersic de pont 🙂

    • Cu placere, Pandhoraa !
      Parfumul acela amestecat cu aroma de friptura da un amestec super ! :))

  6. Am baut de curand Jameson Ginger Ale. Este extraordinar! Pacat ca nu se gaseste la noi in tara Ginger Ale. Este foarte bun.

  7. hmmm, e yamiii yam limonada cu ghimbir. Mie imi place mult, mai ales vara, cu apa rece si o frunza proaspata de menta. 🙂

Lasă un răspuns

