Costite de berbecut la cuptoras

😀 😀 Dupa cateva milenii de asteptare care au durat aproape 3 luni  de zile 😀 am reusit si eu in sfarsit sa-mi prepar costite de berbec la cuptor cu cartofi !

Cand am vazut minunea asta de mancare pe blogul lui Kadia (acolo cred ca era, azi nu am mai gasit-o) am visat-o cateva nopti la rand, i-am dedicat chiar si o poezie dar nu se poate spune in public :)… si apoi am inceput sa caut disperat un berbecut ratacit de turma… ca sa-l salvez de frig si singuratate si sa-l duc la caldurica… in cuptorul meu !

… Ei bine toate intentiile mele bune cu salvarea berbecutului au fost sortite esecului si intre timp toti berbecutii au devenit berbeci… asa ca am inceput sa caut berbeci si tocmai cand credeam ca nu mai am nici o sansa  ca i-a dus Hayssam pe toti din RO am primit o punga plina (mai am de 2 portii ) de carne de berbec de la prietena mea Dana, care s-a facut luntre si punte sa-mi gaseasca coaste de berbec si sa nu o mai stresez cu poftele mele 😀

Asa ca astazi de dimineata toropit de o pofta nebuna dupa costite de berbecutz la cuptoras 😀 😀 ( o sa ma stranga de gat Lipo 😀 ) am inceput disperat sa caut reteta de miel a Kadiei… dar nu am gasit-o si mi-am amintit ca eu vazusem de fapt fotografia cu mielul la cuptor  pe contul ei de Facebook ori de pe al lui Vlad (nu am mai gasit fotografia ca erau foarte multe si nu aveam cum sa o caut printre atatea )… am gasit doar reteta asta la ea, dar nu era ce-a pe care o cautam, asa ca am improvizat 😀

Am frecat bine carnea cu praf de curry apoi cu putin ulei  🙂 am pus in vasul termorezistent o rosie taiata in patru, o bucata de gogosar, si un ardei mic iute, apoi am asezat carnea si pe langa ea am pus cartofii curatati si taiati in patru, am mai stropit cu niste ulei si cu 2 linguri de suc de lamaie diluat cu apa …

Apoi am pus totul la cuptor pentru 50 de minute, am scos vasul afara de 3 ori pentru a stropii cu sucul din el carnea si cartofii, cand a fost gata si lichidul era evaporat aproape tot.

Ca desert am facut patru clatite cu urda si marar !…

30 comentarii

  1. sa-ti fie de bine, Ninule! ca bune bucate ai mai avut pe masa!
    esti un bucatar excelent! felicitari! 🙂

    • Multumesc mult, Carmen ! :))))
      sant de ceva timp in pana de inspiratie pe blog asa ca
      l-am transformat in blog culinar ca sa nu se simta abandonat ! 😀

  2. Ninule , arata minunat coastele tale….Intrebare : nu folosesti ierburi aromate la mancare?Am citit ca ai pus curry , insa ma asteptam sa citesc ca ai folosit rozmarin , piper verde si dafin….Eu as fi adaugat si usturoi , asa cum am vazut , mai demult , in reteta mentionata de tine in linkuri… 🙂
    Imi place si sunt convinsa ca este foarte gustos…. 🙂

    • Problema este ca acel Curry este un amestec de ierburi si diverse
      seminte aromate intre care dominanta este curcuma care amestecate cu usturoi dau un gust aiurea rau… deci ori curry ori usturoi …

  3. Salivez !
    unde-i mujdeiul?

    • Nu pun mujdei peste curry mai Alina ca nu-mi place combinatia deloc… Tie iti place combinatia de Curry cu usturoi ?

      • Se simte asa tare gustul de curry?Nu am mai mancat curry de vreo 10 ani, mai demult (dar demult rau) mai puneam si eu pe gratare praf de curry dar nu am mai cumparat de mult de tot, nu se simtea enorm gustul, putin.

        • Acu conteaza si calitatea, e la gust cam ca praful de mustar dar nu se aseamana cu nimic, e un amestec foarte complicat din multe seminte si plante aromatice… mie imi place mult tare

          • Cred ca si mie mi-ar placea, mie imi place cam orice de fapt…
            Clatitele arata grozav iar :P.

  4. Mdaaaa…te alerg, Ninule!!! Nu știu cum mă găsești cu posturile acestea delicioase taman când am o foameeee!! Ah!! Te mănânc!! :)))))

    • Pai la ora asta e normal sa-ti fie foame, e ora 11, ora cand se ia pauza de masa ! :))))

      • Daaaa…daaa….Pot să vin la tine să mănânc?:)

        • Normal ! Abia astept !
          Sa-ti aduci si haine de schimb pentru cateva zile 🙂

          • Oh, da…și periuța de dinți, un prosop…știu știu!!:)

            • Prosoape am destule, si periute noi… imi place sa cred ca sant pregatit daca trebuie sa salvez vre-o femeie de „zmeul” cel rau , si va gasi tot ce are nevoie mai putin haine pe masura !

              • Ba io cred că pijamaua ta mi-ar veni bine..puțin lălâie dar….bine! Așadar consider că ești pregătit pe deplin!
                Vin!

                • Of…mai Andrea chiar ca esti o norocoasa ca eu nu port pijama asa ca e noua nepurtata… Am purtat atatea pijamale prin spitale ca nu mai pot sa le suport … dorm gol si iarna , dar am plapume Canadiene din puf de Mergus merganser 😀

                  • Uuuum…și pijama și plapumă cu puf…e magnific! e perrrrfect!:))

                    • + sampanie Robbie Bubble ! 😀

                    • yumy, yumy!:)

  5. Prima data de cand am blogul ca termin pana la ultimul comentariu posibil un rand intreg de discutie 😀 😀

  6. Tu tii musai sa vezi cum blagoslovesc eu in diminutive 😛 :)) |Tura asta insa trec cu vedeerea pentru ca sunt prea obosita, abia am aterizat de la o nunta, si in plus cartofii au fost cartofi, deci macar asta apreciez in meniul tau. Si clatitele, chit c-au fost cu marar…

    • Nunta ?… Norocoas-o !
      A fost si salata de Boeuf ? :)))))))

  7. Nu se poate …arata asa bine si eu nu mai pot de foame 😀

    • Uite, te invit la mine la masa !…
      Stabileste tu data !…Doar anunta-ma cu 2 ore mai devreme !

      • iui …sa vin din Maramures 🙂 as merge tot pe fuga ca mi-ai lasta gura apa

  8. costite de porc ceapa rosie usturoi ardei iute mirodenii cartofi unt lapte sare Mod de preparare Se aseaza costitele in tava. Se adauga ceapa taiata rondele, usturoi taiat feliute si mirodenii. Se baga la cuptor la 200C pentru aproximativ 40-50 de minute. Se curata cartofii, se taie bucatele si se pun fiert. Dupa ce sunt fierti, se piseaza, se adauga sare, o lingura de unt si putin lapte si se amesteca bine.

  9. arata super bine! Doar ca pe Vlad il pierzi la curry, asa ca prefer sa fac o marinada cu mustar pentru el. Mie imi plac cartofii tai 😉

Trackback-uri

  1. O şosetă bleu şi una verde | Iubesc Viaţa

Lasă un răspuns

