Monede cu gaura

Am vazut astazi la TV un documentar incredibil despre monede…

Imi pare extrem de rau ca nu am stiut de el sa-l vad de la inceput asa ca stiu informatiile doar partial, a fost despre monedele gaurite !

Am aflat ca designul monedelor cu gaura in mijloc provine din China, si ca aveau gaura pentru a putea fi purtate pe snur si a fi si greu de pierdut si greu de furat deoarece snurul se purta la gat, doar desfaceai snurul scoteai moneda plateai si inodai snurul la loc..

Se pare ca Marco Polo a adus si in Europa modelul monedelor gaurite asa ca foarte multe tari au adoptat aceasta moda care a avut mare trecere !   Am cautat si eu printre monedele mele deoarece stiam ca am si cateva monede gaurite si am gasit  din Norvegia, Spania, Romania, Franta si China … dar cred ca sant putine tarile lumii care nu au emis la un moment dat serii de monede gaurite dupa modelul Chinezesc !

Romania a avut monede gaurite pe timpul regelui prin anii 1905 – 1908 si se pare ca sant monedele care au fost folosite prima data la Martisoare deoarece erau usor de prins pe snur… Am aflat si ca lumea e plina de monede Chinezesti gaurite care sant folosite in FengShui doar ca sant false… si lumea da banii pe ele degeaba 😀

M-am uitat si la moneda mea Chinezeasca si observ ca e reala, asa ca am pus-o pe un lantisor de Dog Tag si o sa o port  cel putin o perioada, cat timp sant inca impresionat de acel documentar 😀 moneda romaneasca gaurita este de 10 bani din 1906.

Povestea monedelor gaurite, istoria lor, este pur si simplu incredibila… pacat ca bancnotele de hartie au stricat toata treaba si apoi dupa aparitia buzunarelor si portofelelor s-a renuntat si la monedele gaurite ca nu le mai purta nimeni pe snur, dar sincer mi-ar fi placut sa mai existe si acum asemenea monede… Cele din Norvegia batute in 1931 sant superbe dupa cum puteti vedea  !

Monede gaurite

10 comentarii

  1. cauta si tu niste tigani, iti dau ei repede gauri in ce monezi vrei 😀

    • Acu ce faci ?
      Vrei sa pui paie pe focul discutiei cu doua articole mai jos ?

      😀 😀 😀

  2. Sunt frumoase pentru un colectionar si foarte practice pentru perioada in care au fost inventate insa acum…nu cred ca ar fi atat de practice acum…cel putin eu nu le-as vedea practice deloc…sti cum este moda se reinventeaza…poate poate 😀

    • Tocmai am aflat ca monedele Norvegiene au si acum gaura ! :)))

  3. Si eu am moneda de 10 bani, din 1906, cu gaura! 😀
    Plus una chineza, tot cu gaura… si adevarata :). Te invidiez insa tare mult pentru cea din Norvegia, intr-adevar este foarte frumoasa!

  4. Stau in Danemarca, si monedele daneze au gaura (cateva dintre ele). Daca vrei, pot sa-ti trimit, sa le adaugi la colectie 🙂

    • Woow !
      Roxana, as fi cel mai fericit, sa-mi trimiti si mie, multumesc mult ! 😀
      Ce norocoasa esti ca locuiesti acolo ! 🙂

    • stefan

      buna seara ,crezi ca mai poti trimite cateva monezi cu gaura si mie?
      Multumesc.

  5. Interesant articolul, poate se va face o propunere pentru o moneda aniversara sa fie cu gaura 😀

  6. sebastian

    ce e si mai interesant aici au citit articolul toti care nu au nici o treaba cu numismatica si mai dau si commuri aiure !! c am asa e l a noi c a doar ei nu au nici o treba …taie frunze l a ciini .

Lasă un răspuns

