Pui pe sare

G08 003

De cand am vazut articolul scris de Kadia despre puiul pe sare gatit de ea, am visat numai saline si Chinezoaice goale care fugareau turme nesfarsite de pui decapitati.   Asa ca m-am hotarat ca musai trebuie sa-mi fac si eu si sa nu-mi mai las subconstientul sa sa framante si sa se zbuciume in halul asta !

Am purces imediat ( Ana Maria, purces nu purcel, ai grija cum citesti  ) la magazin si am cumparat un puisor si 2 kg de sare grunjoasa apoi am trecut la fapte…

G00223 006

Prima data am spalat bine puiul, si l-am taiat pe piept cum am vazut si la Kadia, apoi l-am lasat sa se scurga bine si eu intre timp am asezat sarea in tava sa fie mai bine de un deget de gros stratul, am asezat puiul deasupra ei si l-am pudrat bine cu condimente pentru pui Galeo,  am pus frumos si cu grija tava in cuptorul aragazului pe gratarul de sus unde l-am lasat la foc moderat fix 40 de minute !

G00223 012

G00223 014

A iesit ceva de vis… A avut dreptate Kadia, niciodata nu am mancat ceva mai delicios, nu a iesit sarat deloc, si a fost atat de fraged si a prins asa o crusta frumoasa incat am ramas impresionat, cu siguranta puiul pe sare o sa fie mancarea mea preferata de acum incolo !

L-am mancat cu piure de cartofi si si cu mujdei de usturoi cu smantana dupa aceasta reteta, imi place la nebunie cum iase mujdeiul cu smantana si am zis ca musai la asa pui delicios trebuie si un mujdei la fel de delicios 😀 dar am pus si 3 felii de castraveti murati langa ca sa fie de ornament ! 😀

G08 008

39 comentarii

  1. Buey…da pe bune ca seamana a purcel , puiul tau… :))

  2. Vio

    Apetisant!

  3. Trebuie incercat, n-am facut niciodata, dar pana vine postul mai e, asa ca..data viitoare .
    Sa-ti fie de bine, Ninule!

    • Multumesc mult, Elisa !
      Neaparat sa incerci ! Neaparat ! 😀

  4. Sa dus naibii salata de boeuf din „fruncea” preferintelor culinare :)) sa-ti fie de bine si sa repeti reteta pana …. gasesti alta mai buna 🙂
    PS coriandrul pisat fin da un gust deosebit carnurilor, pisat proaspat in mojar, daca pisezi toate condimentele si ierburile impreuna se simt mult mai bine aromele, nu sunt profesionist dar mai trec prin bucatarie 😉

    • Neeee, puiul pe sare este pe primul loc DUPA salata de Boeuf ! 😀 😀
      Salata de Boeuf nu o detroneaza nimeni si nimic din fruntea clasamentului ! 😀

  5. zincabeiu

    Interesant, interesant, o sa incerc, sigur…

  6. zincabeiu

    fara flori pe masa nici nu se putea, la asa festin …

    • Pai da, doar stii ca eu sant atent la detalii ! 😀

  7. Foarte buna reteta asta. Prima data cand am incercat, aveam impresia ca am sa mananc o saramura oribila, dar n-a fost deloc asa.
    Pui pe sticla ai incercat?

    • Am incercat si pui pe sticla, dar nu am vazut mare diferenta fatza de puiul normal la cuptor, insa aici diferenta se vede foarte tare 😀

  8. Sadicule! Eu sunt ghiftuita dupa trei zile de gratare, jur sa tin post negru o saptamana si tu vii cu de-astea, de salivat abundent…:)

    • Hai mai, pai puiul e dietetic, nu contine slanina ! 😀 😀

  9. Ești sublim! Merci de invitație!! Am înghițit în sec de-„j” de ori :)))) Altminteri, puiul a fost buuuuuun!!!

    • :))))))))) promit cand ne intilnim sa gatesc asa ceva ! 😀

  10. M-ai nenorocit: tocmai incercam sa ma retrag demna, fara sa mai mananc ceva in seara asta!
    Ghici unde ma duc acuma?

    • La o salina dupa sare grunjoasa apoi la vecini sa vezi daca au adormit sa poti face rost si de pui ! 😀 Eu cel putin asa as proceda… dar nu pot ! 😀 😀
      E cel mai ieftin !

  11. Foarte bun articolul ! Echipa de la magazinul online http://www.fancumparaturi.ro/ te sustine si iti va sustine blog-ul intotdeauna ! Iti multumim !

    • 😀 😀 Imi place la nebunie, stilul asta nou de spam ! 😀

  12. Hehehe si Dontsova trazneste din nou :D. Bun puiul cu sare rusesc, huh? Cand ziceam eu ca bucataria rusa e simpla si nu ma credea nimenea (eu faceam referire doar la chestii care dupa gatit pot fi totusi consumate de un uman cu 46 de cromozomi intacti).

    • 😀 😀 Este exagerat de bun, acum a intrat in agenda mea alaturi de mazarea ta 😀 presimt ca dupa un timp o sa imi schimb total stilul alimentar de pana acum ! 😀

      • Este bun da, dar nu pot spune ca tine ca e cel mai bun pui facut de mine pana acuma, cum il fac eu iese mai fraged, asta iese destul de uscat dar bun ! RECE.
        Eu il aseaman foarte mult la consistenta cu puiul la rotisor cumparat de pe strada.
        Rece este foarte bun caci nu e unsuros si facut bine pana la os.
        Oricum, merita repetat.

  13. Stiam eu c-o sa-ti placa! Diseara repet si eu reteta, tocmai am cumparat 2 puiuti si 2 kg de sare 😉

    • :)))))))) Si eu presimt ca va trebui sa repet reteta din nou , la mine e o adevarata aventura gasirea sarii grunjoase :))) este din belsug doar din aceea pulbere fina de masa, am avut noroc cu o tanti care avea acasa un sac inceput de sare grunjoasa de cand pusese varza la murat 😀

      • Nici eu nu am gasit (tocmai am cumparat puiul si sarea) grunjoasa doar sare de masa…dar fac pe sare de masa ca am inteles ca initial Vlad pe sare fina de masa a facut.

    • Fac si eu maine, daca ziceti ca este asa bun, dar acum de fapt care este faza la puiul asta, de ce este asa bun de fapt? nu isi trage prea multa sare? sau care e de fapt gustul , de ce e diferit de puiul facum simplu la cuptor? Ei, vad eu maine dar sunt ffff curioasa, nu mai am rabdare, numai sa nu iasa scarbos de sarat …

      • Adevarul este ca nu stiu de ce este asa bun, nu pot explica stiintific 😀 stiu doar ca este cel mai bun pui pe care l-am mancat vreodata, dar eu l-am facut pe sare grunjoasa (mare) si nu a iesit sarat deloc !

        Nu stiu cum iase pe sare fina, chiar nu stiu !

        • Gata , l-am facut si eu, de mancat il mancam numai deseara mai tarziu doar.
          :))))))))))))))))))))))))))))))
          Nu s-a lipit sarea cum credeam de pui, din fericire.
          De mirosit miroase frumos :P.

  14. La cat de laudat este puiul asta,tre’ sa-l incerc neaparat!!!Am salivat pe putin 10 minute in fata fotografiei!:)))

    • Uite daca stiam mai din timp puteam intra in afaceri amandoi 😀 Eu iti dadeam jumate de pui si tu imi dadeai o felie de tort de Sf valentin ! 😀 😀

      Chiar e bun puiul, neaparat sa-l incerci sa vezi cum iti place, dar sa nu te zgarcesti la sare, sa fie in tava groasa de cel putin un deget si intinsa uniform, am vazut ca unele fete fac economie… 😀 😀

  15. Cand am vazut titlul, am zis ca e alta poanta de-a ta… M-am lamurit dupa cum sta treaba 😀
    Maine merg in oras. Imi cumpar sare si un pui! :)))

    • Ma bucur tare mult ca te-am convins 😀 abia astept sa vad parerea ta cu privire la el 🙂 mai multe dintre prietenele mele de pe facebook au facut reteta si au fost incantate de ea, si la fel si prietenele Kadiei, care au incercat-o ! 🙂

  16. Am luat si eu un pui de 1000 grame si 1 kg de sare, fac si eu maine, acum m-ai facut chiar curioasa. Daca chiar garantezi ca nu iese salina…..

  17. Despre visul cu saline, chinezoice si pui decapitati: e DE BINE ! Sarea reprezinta ca ai gasit un nou zest in viata, o noua pasiune, inseamna si ceva pe care poti depinde, solid, si util, chiar daca uneori iti aminteste de unele amintri neplacute, ca si cum ai „turna sare pe o rana”, insa oricum e ceva de bun augur pt viitor. Daca ai visat ca si sarai puii decapitati sau orice fel de carne, aceasta metoda de conservare insemna de fapt longevitate, anduranta, rezilienta, plus puiul decapitat sarat e ceva valoros, pe care doresti sa-l pastrezi.

    Puii insemna barfe si slabiciuni, insa ele nu mai au putere, fiind deja decapitate, plus gonite de acele chinezoaice dinspre tine catre naiba stie unde. Plus chinezoicele te ajuta, deoarece ele iti gonesc spaimele si slabiciunile.

    De fapt intregul vis este unul erotic, deoarece insasi chinezoaicele reprezinta codificarea necesara a impulsurilor mai anxiogene si agresive legate de sex, si este si de bine deoarece iti gonesc toate spaimele sau slabiciunile posibil resimtite, (de oricine, nu numai de tine), daca vine vorba de sex, deci e un vis deosebit de sanatos + DE BINE.

    (In ultima vreme, m-am lasat de lepse si m-am apucat de interpretat vise la nivel amator, mai ales ca Vienela mi-a oferit ocazia pe tava, mai intai cu un vis al unui personaj fictional, apoi cu un vis de la ea insasi cand avea febra, apoi am vazut ca si Spanac a scris despre vreo 3 vise, si mai recent si Adelina Iliescu. Pe tine nu am vrut sa te pun sa stai lacoada, ca de ex Adelina e acum la rand abia dupa ce scriu despre visele lui Spoanac, plus vusul tau era scurt, in cateva cuvinte, asa ca nu am scris un articol intreg de blog despre el, asa cum am facut cu visele lui Vienela si cum voi face probabil un roman in minim 4 capitole despre visul Adelinei ! Dau disclaimer ca o fac la nivel total amator, fara a ma considera legat de vreo deontologie necesara interpretatorilor de vise profesionisti sau amatori-experti, deoarece eu nu fac parte din acel grup + imi permit niste erori atat de forma cat si de continut desigur, plus niste licente, care NU trebuie cumva interpretate ca vreo libertate sau usuratate de licenta sau chiar licentioasa „la persoana”, adica fata de persoana individuala care este cel care scrie despre visul lui personal, ci asa ca un fel de critica artistic-literara a povestii respective din vis de nivel amator mai mult, dar per total nu fac asa ceva in mod „nociv”, plus nu fac neaparat legaturi intre circumstantele reale ale persoanei respective care-si povesteste visul, deoarece nici nu am cum sa le cunosc, si nici nu sunt invaziv de curios sa le cunosc, ci este ca o poveste despre o poveste, spusa total amical, plus in mare parte in joaca, dar o joaca amicala, nu asa ca as dori eu „sa ma joc cu sufletul cuiva”. In cel mai rau caz poate sa reiasa ca singur efect advers chiar minim cat de ignorant sunt eu si cum nu stiu sa ma exprim prea bine in scris. Eu sincer sunt convins, de altfel, ca vasta majoritate a viselor noastre, fie ca le atribuim semnificatii fie ca nu, sunt de fapt DE BINE, in sensul cel mai concret ca ne ajuta, si somnul nostru cu adevarat recuperator pt noi este ff important.)

  18. ninulescule, esti magnific. Gatesti bine, atent la detalii ( floare), ce mai. Si speli si vasele.
    Des chapeaux.

Trackback-uri

  1. Friptura de miel zburator | X-pert

Lasă un răspuns

