Oua vopsite cu coji de ceapa

IMGp1 046

…Anul asta nu m-am mai prostit cu vopsele de cumparat care ba nu se prind, ba se iau pe degete cand manevrezi ouale asa incat daca le dai la un copil in 5 minute acesta arata ca un clovn, ba si mai grav… sant toxice sau cu sclipiciuri si trebuie sa-l si pazesti sa nu bage oul in gura !

Asa ca am hotarat sa le vopsesc ECO, cu foi de ceapa, cum le faceau mosii si stramosii mei… si ei se pare ca mostenisera procedeul de la Daci ! … Acu stiu ca o sa ma injure unii ca sant prost, bou..etc ca Dacii nu aveau ciorapi de plastic ca sa imbrace ouale…. Pai stiu ca nu aveau, ce noi avem acu faina alba si Eros Pista ori Edes Anna ? Nu avem, dar… importam din Ungaria …. Ei fix asta faceau si Dacii, importau  !

Dar sa trecem mai bine la ouale noastre !… Bunicul meu avea o multime de amante, si îi era foarte usor sa gaseasca ciorapi de matase..ori plastic… la mine a fost mai greu, abia am gasit o vecina care sa vrea sa renunte la ciorapi, m-au costat cat 3 perechi noi, dar tocmai aici e şpilul, aia noi nu e buni, trebuie sa fie purtati si largiti ca sa stea bine ouale in ei, norocul meu a fost ca am putut convinge tocmai o vecina bulănoasa si doar dintru-n crac de ciorap am imbracat 10 ouă, asa ca mai am si pentru anul viitor pentru 10, pana atunci am pus bine jumatea de pereche la mine sub perina sa visez frumos !

Procedeul e extrem de simplu, prima data am spalat bine ouale cu detergent, apoi am luat cateva crengute de cucuta si am rupt frunzisoarele de la varf care sant foarte crestate si arata frumos, le-am inmuiat in apa (ca sa se fixeze mai bine )  si le-am pus peste coaja oului apoi am invelit oul intr-o bucata de ciorap si l-am invasurat strans cu ata…. am continuat asa pana am terminat de invelit toate cele 10 oua iar unu (al 11-lea ) l-am lasat simplu sa vad cum iase.

IMGp1 003

IMGp1 004

( Sa nu va sperie faptul ca ati auzit ca cucuta e otravitoare, este otravitoare doar radacina  si ca sa extragi otrava trebuie fiarta bine apoi  sucul rezultat fiert din nou pentru a deveni mai concentrat, deci cele cateva frunzulite sant total inofensive, dar daca va temeti puteti folosi frunze de patrunjel ori altceva )

Intru-n vas separat se pun la inmuiat in apa cam 500g frunze de ceapa, ele isi lasa culoarea doar la fiert asa ca simpla inmuiere nu le dauneaza si trebuie facuta doar pentru a le ajuta sa stea mai bine in vas si sa nu fie afînate.   Dupa ce se inmoaie se scot jumate din ele din vas apoi se aseaza ouale invelite in ciorap apoi se reaseaza foile scoase ca sa acopere bine ouale si se adauga apa pana la nivelul de sus al frunzelor.

IMGp1 0069

Frunzele de ceapa fiind deja uscate (deshidratate ) nu scad la fiert, cate aveti in oala la inceput, atatea raman pana la final !   Puneti in vasul cu oua si cu frunzele de ceapa o lingura de otet la fiecare litru de apa apoi asezati-l pe foc si supravegheati-l cu atentie, dupa ce incepe sa clocoteasca il mai lasati 6 minute si apoi stingeti focul…. Dupa alte 4 minute scoateti partea de frunze care acopera ouale si prindeti cu un cleste de gratar capetele de ciorapel si scoateti ouale afara, apoi repede taiati cu grija invelitoarea de ciorap si scoateti oul afara… si usor cu degetul indepartati frunza, daca oul apuca sa se usuce nu veti mai putea indeparta frunza de pe el si va arata inestetic (frunza de patrunjel este ce-l mai greu de indepartat ), imediat dupa ce ati indepartat frunza stergeti oul cu o bucata de vata inmuiata in ulei de masline (nu isi pierde luciul asa repede ca cel de floarea soarelui sau ca untura, dupa ce se raceste oul ) si al asezati in farfuria de prezentare.

IMGp1 010

Sfatul meu este sa folositi doar foi de ceapa normala pentru vopsit ouale deoarece daca folositi multe foi de ceapa rosie riscati sa va iasa ouale negre, si nu sant prea estetice !

Asa au iesit ouale vopsite de mine !

IMGp1 013

 

 

27 comentarii

  1. Ce frumos au iesit ! Habar nu aveam ca se pot vopsi cu ceapa !! Zau, eu credeam ca toata lumea, inclusiv si dacii, aveau niste prafuri asemanatoare cu alea in plic cu Iepuras pe ele, numai ca ei le tineau poate in vreo casetuta de lut cu un lup scrijelit pe ele, nu intr-un plic de hartie cu un iepuras !

    • :)))))))))))))))))))))))))))))))) Categoric in cutiuţe cu lup scrijelit pe ele ! 😀

  2. Ninule, scrii adorabil!!
    miine sacrific si eu neste ciorapi. Si nu sunt asa bulanoasa :))). Dar o sa merg sa caut niste cucuta – am in frigider de patrunjel, dar la cum arata ale tale, dementiale – ma duc dupa cucuta. Oare creste iarba din asta in Bruxelles?

    • Multumesc mult ! 😀 😀

      Sigur creste cucuta si in Bruxelles, mai ales prin locuri umbroase si ferite asa ca urzicile, o cunosti imediat dupa frunza crestata !

      • creste!! in urzici, ai dreptate!! dar fix in mijlocul urzicilor. Dar am citit de la tine abia dupa ce m-am dus in slapi, aproape desculta, si m-am invartit ca un caine in jurul urzicilor alea….

        • 😀 😀 😀 Si in cele din urma ai reusit sa culegi ?…
          Sau ai abandonat ?

  3. Traznet arata! Sunt absolut Grozave! E total intens rosul ala! Cat SUNT DE MISTO!

    • Mersic, mersic ! :))))))))))))
      Sa ma fi vazut tu pe mine in supermarket, alegand cu nenea Eugen, (https://www.facebook.com/eugen.balogh.1) frunze de ceapa din lada aia imensa cu ceapa pentru vanzare :))) am luat o punga cu coji si am pus si 2 cepe in ea ca sa nu zica aia ca nu o pot cantarii ca sant doar frunze :))) Toata lumea ne privea si nu le venea sa creada ce vad 😀 😀 😀

    • Imi plac foarte mult, asa spun si eu ca si tine, deosebita nuanta asta, intr-adevar astea sunt cele mai frumoase oua.

      • Multumesc mult, Alina ! 🙂
        Sa vezi ce frumos arata hainele vopsite cu coji de ceapa, mi-am vopsit un fular de lana si o caciulitza, au fost suuperbe, mai ales daca ai si cateva coji de ceapa rosie printre ele ! 🙂

        • Vorbesti serios? Banuiesc ca trebuie sa fie facute din un anumit material fara sintetic ca sa se prinda vopseaua? imi imaginez ca sunt extraordinar de frumoase, oare bluze, pantaloni de material de canepa se pot vopsi asa in felul acesta si ramane vopseaua sau iese la spalat?
          Interesant.

          • Pai da, normal ca fara sintetic, din lana sau bumbac, (ale mele au fost din melana alb-galbui si le-am facut maro asa ca ouale, o superbitate si nu, nu se ia la spalat deloc, ce vopsesti… vopsit ramane pe veci ! :))))
            Chiar si oala daca nu este de inox si e smaltuita se inroseste si mai mult nu se mai spala ! 😀

  4. nu numai ca mi place umorul si patima cu care scrii dar te felicit pentru ..frumusetea de oua ce ai vopsit!
    ti-ai iesit minunat si cu siguranta ai premiul I de la mine! sa ai sarbatori frumoase alaturi de Frodo si cei..nu stiu cati pisici..si …de cine mai stii tu!
    felicitari de fapt pentru viata ta! ti-ai facut de ‘n’ ori mai buna..sunt mandra sa vad asta!
    :* >3

    • Multumesc mult de tot ! :)))
      Sarbatori fericite iti doresc, multa, multa sanatate si fericire tie si familiei tale !
      Sarut mana !

  5. S-au vopsit surprinzator de bine! Felicitari! N-am incercat niciodata, ma asteptam sa iasa culori mai sterse. Cu foi de ceapa am decorat si eu, dar altfel. Am invelit ouale in foi de ceapa, apoi le-am strans in ciorap si le-am introdus in vopsea albastra sau verde. Rezulta un amestec placut de culori. Sarbatorile cu bine!

    • Multumesc mult Irina !
      Ca sa se vopseasca bine intotdeauna, trebuie sa fi atent sa speli bine ouale cu detergent ca altfel ies patate, si sa pui la fiert cate o lingura de otet la fiecare litru de apa, daca respecti aceste lucruri intotdeauna ies bine !

  6. Daniel

    Felcitari pentru solutia aleasa si pentru rezultate. Arata la fel de bine poate chiar mai bine decat cele vopsite „chimic”. M-ai pus pe ganduri, asa ca la anul dupa ma gandesc sa rosim si noi oua dupa mai multi ani de pauza in activitatea asta.

    • Multumesc mult, Daniel !
      Neaparat sa incerci, nu e greu deloc si vopseaua asta nu se ia deloc,
      este foarte puternica si total netoxica !

  7. Super fain ti-a iesit culoarea oualor! 🙂

    • Multumesc mult, Ana Maria !….
      Daca aveam si eu o pictorita in familie nu trebuia sa folosesc coji de ceapa, le picta ea si aratau si mai fain ….dar nu au toti norocul tau 🙂
      cateodata… chiar te invidiez !

  8. superbe ti-au iesit! absolut superbe – de expozitie!
    sarbatori cu tihna si luminia!

    • Multumesc mult, Carmen !
      Sarbatori fericite si tie si familiei tale !

  9. zincabeiu

    Printre lucrurile pe care vreau sa le fac ” mai tarziu” este si vopsitul oualor natural, cu foi de spanac, de ceapa si zeama de sfecla rosie.Inca n-am reusit.”Prea tarziul ” asta sa nu fie prea tarziu.Felicitari,Ninu.Poate incerc de Inaltare…

  10. Super-super-super ti-au iesit!
    Sarbatori frumoase, Ninule!

  11. Foarte frumoase sunt ouale, Ninule 🙂 Mi-ai amintit de vremurile cand faceam si eu asa, cautam tot felul de frunze, cea de trifoi da foarte bine, dar si astea crestate imi plac. De la o vreme eu nu mai „molaresc” ouale, doar le vopsesc.
    Si eu, anul trecut, le-am vopsit in foi de ceapa dar, cum ouale erau cu coaja maronie – ca asa-s la noi – au iesit tot maronii si anul asta am folosit vopsea, dar nu-s frumoase culorile, nu-s pastelate, nu-s vii ca anii trecuti, adica acum zece ani, poate…
    Sarbatorile de Pasti sa-ti aduca liniste si bucurie, draga Ninule! Sarbatori fericite!

Lasă un răspuns

