Mustar Mustardino

MS00 001

Asta probabil o sa vi se para un articol ciudat, dar va asigur ca nu este, nu este nici macar publicitate mascata 😀 😀 😀 ci din contra, este publicitate gratuita ! 😀

Stiti ca fumatorii de pipa nu au disparut ca asa au vrut ei ?… Au disparut deoarece nu se mai gasea tutun pentru pipa nici unde si au trebuit sa treaca pe tigari, ei acest fenomen ingrijorator se petrece acum cu mustarul… stiu ca mustarul e un produs banal, aveti dreptate, ( desi istoria mustarului e foarte frumoasa ) dar e posibil ca tocmai aceasta banalizare sa-i grabeasca sfarsitul !

Eu ca mare fan al salatei de Boeuf stiu la fel de bine ca si fanii micilor cu mustar ca tot mai rare sant firmele care fac un mustar cu gust clasic si de o calitate ireprosabila si una dintre aceste firme de top este S.C. SITEMANI S.R.L. Brasov ce-a care produce mustarul Mustardino.  Eu daca nu gasesc nici unde mustar Mustardino nici nu incerc sa fac salata de Boeuf deoarece nu are rost ca iase compromisa din start. Cred  ca in 8 ori din 10 raftul din supermarket unde trebuie sa fie mustarul Mustardino este gol, cand am intrebat responsabilul de raion de ce nu mai aduc mi-a zis ca aduc, dar se termina foarte repede 😀

Ei bine, alaltaieri vorbeam la telefon cu un amic care mi-a spus ca a fost cu prietena la picnic si a iesit un fiasco din cauza ca nu a gasit niciunde mustar Mustardino si nici mustar unguresc asa ca a trebuit sa manance micii cu maioneza cu hrean Univer, singurul produs de pe piata care poate inlocui cat de cat mustarul de calitate… Si atunci am vazut ca nu este de gluma si ca mai sant si altii care trec prin ce trec eu cand nu gasesc mustar Mustardino! 😀

Nu stiu daca am mancat din toate tipurile de mustar de pe piata, dar stiu ca din toate din cate am mancat nici unul nu se compara la bunatate cu Mustarul Mustardino facut la Brasov, tot la fel cum nici un mustar nu este mai oribil la gust decat Mustarul La Minut, care nici macar nu are gust de mustar, are gust de saramura amestecata cu frunze de nuc… si chiar nu stiu daca exista cineva pe lumea asta care sa manance asa oribilosenie sau al fac doar asa sa se afle in treaba !

Astazi m-a vizitat amicul cu gratarul si mi-a adus si mie doua pahare de mustar Mustardino din ambele variante existente pe piata „Mustardino cu Hrean” si „Mustardino Dulce” …. am deschis paharul cu mustarul Mustardino cu Hrean imediat ce l-am primit si am mancat jumate din el asa gol cu degetul :)))) amicul meu a ras si a zis ca si el a mancat jumate de pahar cu un covrig ca nu a mai rezistat pana acasa 🙂

Daca dispare de pe piata mustarul Mustardino sau daca ai schimba reteta atunci pentru noi nici salata de Boeuf si nici micii la gratar nu o sa mai fie niciodata ceea ce au fost !

De aceea am o intrebare pentru voi, dragii mei cititori, ati avut produse care va placeau si care au disparut de pe piata si acum le simtiti lipsa ? Mie imi lipsesc tare mult bomboanele Cip in cutie rotunda 😀  si tabletele acelea albe delicioase pe care scria Glucoza 😀 habar nu am din ce era facuta tableta aceea de Glucoza si nici cat era de sanatoasa :))) dar imi placea 😀

MS00 007 MS00 003

34 comentarii

  1. Mustarul e o chestie esentiala, ai dreptate! Eu sunt mort dupa el. Cand stateam in Bucuresti avea nevasta o colega din Onesti. Avea ea un mustar divin care nu se gasea in capitala. Mereu cand se ducea la mama ei imi aducea cateva borcane. Eram asa fericit, mi se parea asa bun! Noi, acasa la mama Rusie avem
    mustar divin. Avem si cu hrean si simplu. Foarte bun!
    Ce-mi lipseste mie e untul. Unt ca noi n-are nimeni. Voi aveti ca occidentalii. Nasol adica. Si-mi mai lipseste pestele nostru popular. Nu stiu numele. Dar in curand, foarte curand, dupa ce trrmin si cu americanii si cu conationalii rup zgarda si zburd de capul meu in Moscova mea imi scot parleala si am de gand sa mor de prea mult peste-unt-mustar. Am de gand sa ajung la stiri si sa fac Moscova sa stie ca m-am intors! Chiar si in vizita! Am sa rup youtube-ul! Sa tii pe stiri :))

    • Deci stai un pic ca nu inteleg…. 😀 😀 Adica tie iti lipseste un soi de peste, care este pestele vostru popular… dar nu stii cum se numeste ??? 😀 😀 😀 Cred ca glumesti ! Dintre pestii rusesti am mancat doar gorbuşa, (Горбуша стружка)

      • Sunt absolut serios! Singurul
        Peste pe care-l recunosc in farfurie e somonul! Singurul peste care stiu cum arata cand ii aud numele e tot somonul. De cumparat n-am cumparat vreodata ca mama nu gatea si eu nici atat. Dar il mancam din greu la mamele prietenilor mei. Care ma intrebau: vrei peste? 😀 Nu mi-a pasat vreodata ce peste e ca sa intreb. E cam cat palma mea, mai mare sau mai mic cateodata. Nitel rotunjor la burta, adica nu e ca un ac. Are un milion de oase. E foarte bun pe gratar. Carnea e alba. Cred ca creste in rauri nu mari dar nu-s sigur..

  2. Mie-mi lipseste Mentosanul!
    Deci nu stiu din ce-o fi facut mustarul tau preferat, ca nu prea reusesc sa citesc ingredientele, dar pare cam lunga lista. In orice caz, la noi pe piata doar in mica masura e facut din boabe adevarate de mustar (in cel mai bun caz pana la 30%); restul e sare, zahar (din ce in ce mai mult in mustarul de la noi de pe piata), eventual ceva hrean, otet (acid acetic, nu-ti face iluzii; in cel mai rau caz acid citric) si minuni de conservanti si potentiatori de gust. In general cele cu continut real de boabe de mustar sunt cele mai bune, adica ai senzatia ca mananci mustar adevarat.

    • Adevarul este ca mustar adevarat ( Mustar de Dijon ) nu am mancat niciodata, am rontait boabe de mustar de care se gasesc la plic pentru pus pe muraturi dar nu mi-au placut deloc :))) Mustarul asta imi place ca are gust ca cel din copilaria mea, si nu are un gust ciudat ori mascat cu sare sau altele :))) dar pana astazi nu am crezut ca este mai multa lume care a observat asta…. si anume ca Mustardino are cel mai bun gust dintre toate ! 😀

      La continut …contine : faina de mustar, otet, faina de grau, sare iodata, zahar, ulei de floarea soarelui, colorant alimentar natural, betacaroten, acesulfam de potasiu, condimente diverse, Atit scrie, restul sant conditiile de depozitare !

        • Foarte interesant articolul, multumesc! Tu parca ai fi tata, ca numai el poate sa spuna ca mustarul e sau nu de Dijon, ca il simte la gust! Eu ii mai luam de la Kaufland Mustar tip Dijon (asa scrie pe borcan), care noua ni se parea bun, dar el zicea ca nu-i tot aia ca mustarul de Dijon 🙂 Asa ca ii mai aduce Cristi cand e plecat din tara mustar de Dijon adevarat 🙂

          • Pai normal, au simt un mustar ca nu este Mustardino chiar daca e amestecat in salata de Boeuf, cu atat mai mult daca este pe mici in stare normala 😀 !
            …. Dar am o cunostiinta care poate identifica vinul dupa gust si asta consider ca e o chestie si mai tare ! :)))

  3. Eu cred ca pestele vostru popular este stiuca umpluta.

    Mie imi lipsesc pufuletii de pe vremea cand eu eram mica (5, 6, 7 ani) in punga de hartie erau, si aveau asa un invelis alb…ca de branza :P, erau atat de buni ! Sunt sigura ca nu voi mai manca ceva rontaieli mai bune ca si pufuletii aia (in punga de hartie alba, nu de plastic) vreodata , tu iti mai amintesti? Imi aducea mama mea seara cand venea de la slujba, ne intreba ce sa va aduca mami cand vine deseara acasa ? eu ceream de fiecare data pufuleti , erau foarte foarte buni, asa rau imi parea cand se termina punga, incercam sa o lungesc cat mai mult :).
    Si mai era inghetata la hartie ca si pachetul de unt, imi placea si aia, la fel „inghetata in pielita” la cornetul acela ca si pielita daca stii la ce ma refer?

    Glucoza si noi mancam , era buna, ai dreptate ! 😀
    Imi mai lipsesc cornetele de seminte de la tigani din piata, erau cele mai bune seminte, la cornete de ziar 😀 , mici si mari si porumbul fiert de o anumita tiganca de la noi din oras si vandut la cazan in statia de autobuz, cand veneam de la scoala, era atat de bun, imi placea sa imi iau de la ea, il facea bun si imi era intotdeauna pofta cand o vedeam cu cazanul acela imens :D.
    La fel popcorn facut pe strada tot de 2 tigani de la noi din oras, necajiti si mai in varsta erau, sot si sotie, faceau pocorn pe jar cu carbuni, in statia de autobuz, imi luam iarna cand ieseam de la scoala in tura de seara si il mancam pe autobuz, era atat de bun ! 😀

    • Pufuleti am mancat prima data pe la 12 ani dar doar facuti la o fabrica de pufuleti din comuna mea si erau in punga de plastic legata cu o fasie de tabla 🙂 Inghetata nu am primit decat cand am putut pleca de acasa pe la 15 ani si mi-am luat singur.

  4. Cand eram mica nu suportam mustarul, nu mi-a placut niciodata, acum la varsta adulta am inceput si eu sa mai mananc mustar si sa mai cumpar, si am observat, intr-adevar ai dreptate, unele sunt mai bune decat altele si unele marci sunt chiar foarte rele, mie imi place cel mai mult mustarul acela grof cu bobite si gust iute de hrean in el.

  5. Acum am citit tot comentariul tau si descrierea pestelui, este vorba despre crap, sunt aproape sigura !

    • Pacat ca nu ai lasat comentariul tau in geamul comentariului lui, aici nu o sa-l vada niciodata ca nu o sa fie anuntat de sistem ! 😦

      • Scuze, da, si nici nu citisem initial tot ce postase Vlad caci iar vorbeam si cu altcineva (mama) in timp ce citeam la tine pe blog.
        Dar, dar, initial crezusem ca este vorba despre stiuca umpluta pentru ca stiuca umpluta este o mancare putin traditionala a evreilor din Rusia, dar de fapt eu cred ca Vlad se refera pur si simplu la Crap.
        Si mie imi placea Crapul cand eram mica, era dulce si bun, cu 1 milion de oase ca iti ramaneau in gat si trebuiau sa te pocneasca parintii dupa ceafa sa nu mori la masa, sunt aproape convinsa la Vlad la crap se refera, acum din cate stiu eu, crapul asta de rauri din ziua de azi (pe aici cel putin) nu se poate consuma, are gust de namol , e rau.

  6. La ce-ti trebuie mustar pentru mici,daca micii is in pericol de disparitie? 😀

    Eu ma mai intrebam uneori de ce a disparut rulada aia cu magiun din vremea copilariei mele. O stii? Si eugenia.Ce eugenii am gasit, nu semanau deloc cu ce stiam, biscuitul ala era prea moale, aroma prea tare,si E-urile nenumarate.Da, eugenia cred ca-mi lipseste cel mai mult.In studentie mai mancam, o gaseam la intreprinzatorii din camin :D. Asta, acum vreo 15 ani si mai mult. Pe urma,gata.Mai e pe undeva, si n-o gasesc eu?
    Glucoza aia alba, si roz, si albastra, si mie imi placea.Oricum anul trecut am vazut glucoza si am fost foarte incantata, desi nu avea gustul ala,de fapt si pe atunci erau 2 feluri,una mai dulce si alta mai putin dulce si cumva mai transparenta.Copiilor mei nu le place,insa. A! Si nuga! Nici aia nu mai e la fel,si nici naturala nu prea e. Asa, si batonul cu mac.Nici din ala nu mai gasesc. Eu,cel putin.

    • Adevarul este ca disparitia micilor ar fi o chestie pozitiva, ar dispare micii facuti din resturi de carne de cal si alte mortaciuni si toata lumea ar trebui sa-si faca acasa pasta de mici, si asta ar fi un castig pentru sanatatea populatiei … pe cand mustarul nu se poate face in casa de toata lumea cum se pot face micii ! 😀

      Eu stiu doar glucoza alba, nu am vazut niciodata de alta culoare !
      Eugeniile nu mi-au placut niciodata :))) si nici nuga, dar uneori imi cumpar Alvitza si este cam ca nuga…. In zona mea mereu s-a facut alvitza de casa si turta dulce si se vinde cand sant targuri de animale si marfa, vin producatorii cu tarabele !

  7. Sunt multe produse cărora le ducem dorul şi care erau deosebite. Păcat că nu mai sunt sau că „variantele” de acum sunt departe de ce erau odată.
    M-ai făcut curios să caut şi eu acest muştar-minune! Ai dreptate, sunt unele sortimente atât de rele, încât nu o dată am aruncat borcanul de la prima încercare. Mai demult era celebru un muştar făcut la Tecuci parcă şi pe care îl mâncai cu degetul, cum povesteai şi tu, aşa de bun era.
    Am ronţăit într-o zi un baton de ciocolată ROM, celebră de pe vremea lui Ceauşescu. Ce minunată era atunci. Acum…nu mai este nici pe departe ceea ce a fost cândva…
    O zi bună, Ninule! 🙂

    • Ai perfecta dreptate ! :))))
      Baton ROM am mancat si eu si am ramas dezamagit …
      Ei numesc asta progres… eu o numesc mare pierdere pentru generatiile viitoare !

  8. Eu sunt jalnic de pretentioasa la mustar… si nici nu imi place in salata boeuf 😀 Stiu, o sa ti se para o blasfemie! :)))))

    Glucoza pare-mi-se ca am mai vazut pe la mine prin oras… Cred ca am zarit in Kaufland.

    • Acu m-ai bagat in ceata de tot ( ai tu darul asta ) 😀 😀 eu inteleg prin „pretentios la mustar” ca ai mari asteptari de la gustul lui, dar vad ca tu nu-l suferi deloc nici macar in salata Boeuf in care a fost mustar inca de la inceputurile ei care se pierd in negura istoriei 😀 😀 😀 se pare ca a fost inventata de vanatori de Pteranodoni 😀 😀

      …. Sigur era glucoza ? 🙂

      • 1. Pretentios in sensul ca foarte putine soiuri de mustar imi plac 😀 Nici unul insa in salata. O fi fost el la inceputul salatei, dar a mea e upgradata :))

        2. Sigur era glucoza. O voi cauta chiar data viitoare cand ajung la supermarket. Revin cu detalii atunci.

        3. De ce spui tu ca te bag mereu in ceata? 😀 Uite cat de ordonata sunt in idei! :))

        • Da, ai dreptate, esti extrem de ordonata si nu doar in idei, si in articole si in ceea ce priveste preferintele culinare, am observat asta !
          Abia astept sa revii cu detalii despre glucoza :))))

  9. Mie imi lipsesc MENTINELE, acele b uline uriase de ciocolata umplute cu o crema de menta. Imi lipsesc napolitanele CARMEN si napolitanele AIDA (parca) , erau lungi si cu crema de ciocolata, unele si crema de migdale celelalte.
    Noi consumam mustar de Tecuci , simplu si unul cu bobite tot de Tecuci , iar mustarul frantuzesc facut de polonezi, Smak, este rau, are aspect si gust de un amestec de boabe cu f. putin sos. Asta nu -mi place, nici dijon ca-i cam la fel.
    Asta de care zici tu nu cunosc, nu am vazut, insa o sa ma uit data viitoare dupa el. Iar glucoza am luat de la kaufland, asa la tableta.

    • Deci inca exista mustar de Tecuci ?
      Ce scrie pe borcan, chiar asa ” Mustar Tecuci ” ?

      • Uite ca a mai gasit cineva tablete de glucoza la kaufland 😛

        • Si Kauflandul de unde al luati ? 😀 😀

          • In orasul meu sunt 3 kauflanduri, am de ales de unde sa il iau chiar :)) In zona ta, nu stiu, nu cunosc…

            • Am gasit si eu in DEVA un Kaufland, nici nu stiam ca exista :))))) o sa merg sa-l vizitez neaparat ! 🙂

  10. zincabeiu

    Dragii mei, dorul nostru dupa anume mancaruri din copilarie nu-i decat nostalgia timpului trecut, nostalgia proustiana dupa ceva ce nu se va intoarce niciodata, inocenta, timpul trecut, starea de bine dintr-o anume perioada a vietii.Mie mi-e dor de deceniile 6-7 ale secolului trecut, cea mai frumoasa perioada a vietii mele, poate si cea mai linistita a Europei.
    Mi-e dor de glucoza aceea care ti se farama intre dinti la prima muscatura, de caramelele bulgaresti, la fel de moi si gustoase, de romul cubanez si de…prima mea dragoste !
    PS M-ai facut curioasa cu mustarul asta , sincer, nu prea l-am vazut prin capitala.

    • Da, mai, de glucoza si mie mi-e dor ! :)))) …. Si de prima mea dragoste, dar nu mai vreau sa ma chinuiesc sa-mi amintesc ! :))

  11. gustul de pepsi- cola din sticla de pe vremuri, n-are nicio legatura cu ce-i acum

    • Asta e clar !…. Si nici gustul de Eugenii ! :))))

  12. lyrya

    Daaaaa, şi eu sunt „fan” !

Lasă un răspuns

