Persoanele cu dizabilitati si transportul in comun German

Dupa cum stiti, in Romania (cel putin in zona mea unde stiu sigur cum este ) transportul in comun este interzis de catre statul Roman persoanelor cu dizabilitati, nu au pus legi in acest sens dar au facut imposibil accesul persoanelor cu dizabilitati in mijloacele de transport lasand primariile sa cumpere autobuze pentru transportul in comun care nu au rampe pentru carucioare, lasand sa castige licitatiile de transport public doar firme ale rudelor  primarului care nu au masini tip Maxi Taxi cu rampe si la trenuri lasand distanta de la scara trenului si pana la peron de mai bine de 50 cm (jumate de metru) aceasta politica de discriminare si exterminare a persoanelor cu handicap au avut-o toate guvernele Romaniei de pana acum, si nimeni, dar absolut nimeni dintre guvernanti nu da semne ca ar vrea sa suspende aceasta pedeapsa nedreapta la care santem condamnati si sa ne ofere independenta !

Ei bine in Germania fiecare cetatean are drepturi egale, nu exista persoane care au voie sa calatoreasca cu transportul in comun si persoane care nu au voie. Aici fiecare autobus are afara langa usa (vezi sageata verde ) un buton cu semnul international Disable People pe el, cand autobuzul opreste apesi acel buton iar soferul de autobus se da jos calm si zambitor, desface rampa, urci frumos inauntru cu caruciorul apoi ridica rampa si tu persoana cu dizabilitati mergi frumos la locul tau din autobuz unde caruciorul are locul lui special iar cand ai ajuns la destinatie apesi iar un buton de langa tine pe care este acelasi semn si nenea soferul vine si desface iar rampa si te cobori din autobus si mergi unde ai treaba… Nu am vazut niciodata soferi care sa fie nervosi si care sa faca mofturi, insa de multe ori persoanele de langa mine nu asteapta sa vina soferul, cand se deschid usile ele desfac rampa si apoi o strang.  Aici in Germania simti cu adevarat ca esti om si simti cu adevarat ca traiesti intre oameni, nu intre niste animale care se calca in picioare 😦

Aici lumea nu se mira de persoanele cu handicap si nu face ce face din mila, aici lumea iti ofera bucuria de a te trata de la egal la egal si pentru ca stie ca nu poti fi egalul lor … tu cu dizabilitati si ei sanatosi iti ofera conditii sa nu simti ca din cauza handicapului esti privat de unele facilitati normale vietii. Nu am vazut aici autobuse fara rampe, nici soferi nervosi nici persoane care sa nu te ajute imediat, sa nu-ti faca loc, sa nu vorbeasca cu tine frumos.

DSCN0925DSCF8348Aici majoritatea soferilor de autobus sant femei, si cand soferul e femeie nu o sa vedeti ca vre-un barbat din autobus o sa o lase pe ea (ca femeie) sa ridice si sa coboare rampa. Am vazut aici in 20 de zile atata omenie perfect normala pentru ei cata nu am vazut in viata mea in locul unde am trait. Nu o sa vedeti aici pe nimeni ca isi ofera locul la coada la bilete ori la cumparat aripioare KFC unei persoane cu handicap… pentru ca nimeni nu te face sa te simti penibil …. ” vai saracu’ uite un handicapat… hai sa-l las in fatza ! ” dar o sa vezi pe toti cei din jurul tau ca se ofera sa te ajute sa urci sau sa cobori din autobus deoarece capacitatea lor intelectuala le permite sa faca diferenta intre normal si penibil!

Nikon Coolpix 19 55 016

DSCN0558Nikon Coolpix 19 558 126Calatoria cu trenul este si mai usor accesibila persoanelor cu handicap decat calatoria cu autobusul, aici intre tren si peron este o distanta de maxim 4-5 cm si foarte rar 10-20 cm si atunci cu siguranta se va oferi primul barbat de langa tine sa te ajute, mereu zambind, si la despartire urandu-ti toate cele bune, cand este fix la nivel cu peronul (vezi fotografia ) nu se va oferi nimeni,aici ” falsul ajutor pentru ochii lumii” nu exista dar lumea te saluta, iti zambeste si este plina de viata, pe usa vagonului pentru persoane in carucioare este iar semnul international „Disable People” si bancile sant asezate in asa fel ca sa ai loc suficient pentru carucior fara sa jenezi pe ceilalti calatori, locuri speciale sant si pentru biciclisti si pentru mame cu carucioare cu copii ! Nu stiu daca ati observat vreodata prin trenuri ori prin statiuni in RO turisti din alte tari, se cunosc dupa hainele moderne si curate dar mai ales dupa privirea senina, fara ura, crispare si griji, aici chiar si oamenii strazii sant fericiti, au casti in urechi cu mp3, nu duc lipsa de mancare si nici de bautura ( sant biserici care le ofera zilnic hrana mai buna si mai de calitate decat ce-a pe care si-o permite un pensionar cu pensie medie in ro ) sant liberi si fericiti. Inafara de tiganii cersetori din RO care sant niste mizerabili ca asa vreau ei nu din lipsa, nu am vazut aici pe nimeni care sa nu aibe privirea senina si sa nu emane bucurie si pofta de viata !

DSCN1546 DSCF7091 DSCF8545 DSCF8554 DSCF8557Nikon Coolpix 7gh 015

In Romania nu am mers niciodata cu transportul in comun ca nu aveam cum, dar aici am mers aproape zilnic cu autobusul si cel putin la 2-3 zile cu trenul si va spun ca senzatia ca poti trai ca un om normal, ca te poti urca in autobus sau tren si poti merge singur pana la restaurantul Chinezesc sa-ti cumpari taietei este incredibila… Germania pentru persoanele cu handicap care traiesc in tari corupte total cum este Romania, tari care nu-si respecta cetatenii si care îi discrimineaza pana la exterminarea pe fatza va ramane pentru totdeauna Ţara Făgăduinţei, aici te simti om normal si intreg… aici te simti om nu un nevrednic si un gunoi de care isi poate bate joc si ultimul primar analfabet votat cu voturi cumparate cu votka.  Auzisem ca exista tari pe lume unde facilitatile pentru persoanele cu handicap sant foarte multe, dar cand vezi cu proprii tai ochi ce este aici, cum traieste lumea civilizata ai un shoc imens… iti trebuie cateva zile sa poti sa accepti ca poate exista asa ceva pe lume… nu-ti crezi ochilor !

23 comentarii

  1. Ai mare dreptate, Ninule! Mă bucur din suflet că ai avut ocazia să vezi cu ochii tăi omenia de pe alte meleaguri și grija sinceră pentru semenii care au probleme de sănătate. Poate o da Dumnezeu să ne mai schimbăm și noi în bine.
    Îți doresc numai bine! 🙂

    • Multumesc mult, Alex !
      Din pacate mie mi-e greu sa cred ca romania se va face bine vreodata, zilnic parca ne indreptam doar inspre mai rau nu inspre mai bine ! :(((

      Numai bine si tie, Alex, si familiei tale !

  2. Ma bucur ca ai trait asa experiente placute. Si-mi pare rau ca te vei intoarce aici, unde amarul va fi de-acum si mai amar, ca stii cum e dincolo. Sa te intorci sanatos, Ninule, desi mai degraba mi-as dori sa existe o cale sa poti ramane acolo.

    • Multumesc mult, Alina ! Cel putin am vazut pe viu cum e in lumea civilizata, acu nu-mi mai imaginez doar !

  3. La noi n-o sa fie veci asa ! Deci , impaca-te cu gandul , sau mai bine ramai acolo 😀 ca de te-ntorci te vei imbolnavi de inima neagra Mie mi-a trebuit o saptamana sa-mi revin cand m-am intors din concediu 😦

    • Da… asa e, am vazut la tine pe Facebook „autobuzul” spre Real si se facu pielea de gaina pe mine, aici sant niste autobuze de lux de nu-ti vine sa crezi, cu tablou electronic toate, vezi pe unde mergi, ce statie vine si cat mai este pana la destinatie… au climatizare, in ele e mereu racoare si bine, si asa sant toate nu doar unele !

  4. Din pacate, asa este, diferentele intre tara noastra si celelalte tari civilizate din Europa sunt enorme. Le vad si le simt si eu, in fiecare zi, acum ca m-am mutat.
    Imi pare rau ca te vei intoarce la aceeasi nepasare, dar iti doresc cat mai multe asemenea vacante. Bucura-te cat poti de Tara fagaduintei si cine stie, poate candva te va rasplati cu o sedere definitiva 🙂

    • Of… ma bucur mult ca te-ai mutat si acu traiesti intr-o tara civilizata care isi respecta cetatenii nu le vrea doar banii si munca fara sa le ofere nimic ! :((

  5. Te mai intorci? Sau ceri azil politic?Daca te pricopsesti pe-acolo poate imi faci si mie chemare, ca mie tare-mi place berea cu lamaie nemteasca!:)

    • Jur ca nu m-as mai intoarce si ca niciodata nu mi-ar fi dor dupa ce am lasat in urma inafara de catei, de micul Frodo si de Cora, dar normal ca o sa ma intorc, sant doar turist aici 🙂 Aici a plin de bere cu lamaie, cel putin 10-15 variante si cel putin 20-30 de variante de bere fara alcool,… e raiul pe pamant acilişa bre !

  6. La fel iti spun si eu,bucura-te cat poti de mult de Tara fagaduintei!
    Mi-a placut articolul tau si de aceea l-am recomandat si altor bloggeri !
    Numai bine iti doresc!

  7. zincabeiu

    Si in Buc.sunt autobuze cu rampa, da, am vazut soferii care deschid rampa:nu sunt dotate cu aer conditionat toate, dar mai sunt.In rest, asa cum spui.
    Hai, vino acasa , ne e dor de tine…

  8. Sigur ca o sa ajunga si Romania asa si inca repede. E doar o chestiune de buget. Oamenii sunt omenosi acolo fiindca o duc bine, daca n-ar duce-o bine, n-ar fi prea omenosi. De fapt s-a vazut perfect cum fac cand n-o duc bine si-s frustrati. A simtit-o toata Europa. E usor sa fii gentleman pe burta plina, arta e sa fii si pe burta goala. Romania n-are bugetul Germaniei si intretinerea unor facilitati costa. La un moment dat se va incheia criza asta si isi va reveni si Romania, desigur. Directia e doar inainte, insa trebuie rabdare. E mult de recuperat.
    Ai insa grija daca vorbesti cu nemti pe acolo sa nu-ti vorbesti tara de rau. Da foarte prost. Se vor arata impresionati de conditiile vitrege, dar nu vor aprecia ca o faci. Deloc Unul din motivele pentru care Germania e unde e, este si faptul ca-s mandrii de tara lor si au probleme sa priceapa o alta atitudine.

  9. scriai la sfirsit :
    lumea civilizata ai un shoc imens… iti trebuie cateva zile sa poti sa accepti ca poate exista asa ceva pe lume… nu-ti crezi ochilor !

    si cite zile ti-au trebuit ca sa iti revii la „normalul” de acasa ???
    da,asa este la noi aic in D. dar sa srtii ca nici aiici nu este totul asa cum ai vazut tu ! eu am o prieten invalida care sade in carucior din teneretae ei…. si ea are destul de luptata cu cei de „sus” ca sa isi cistige drepturile ei de om….
    si senini nu mai sint oamenii de mult….a inceout sa fie din ce in ce mai greu si aici….
    cine are bani poate sa fie senin…cine nu…ramine acasa,ca nu are bani de iesit…

    • La „normalul” de acasa mi-am revenit inca de la aeroport :(((
      Posibil sa nu fie in toate landurile la fel, sa conteze si zona dar unde am fost eu ( Siegen, Frankfurt, Dortmund ) nu am vazut oameni saraci … decat cersetorii veniti din RO. Eu aici in Romania am o pensie de handicap de 60 de euro pe luna, nu cred ca sant pensii asa de mici in Germania… iar in RO hrana este cu cel putin 15 % mai scumpa decat acolo, asta m-a si impresionat, ca hrana era foarte ieftina in comparatie cu Romania !… Chiar si Samponul Nivea este mai ieftin in Germania cu 0,50 eurocenti fata de magazinele din RO

      • nu,nu la asta m-am referit… peste tot este la fel in toata tara,este lege federala,ca disabilii sa fioe peste tot tartati ca atare!
        preturile din Ro nu le mai stiu,dar uneori ma intreb de und au oamenii bani sa poata trai acolo? si sa isi cumpere toate lucrurile scumpe pe care le au! ca vad ca toti au Iphone si telefoane scumpe, masini de traznet …. nu pricep!
        daca tu spui ca ai 60 de e. pe luna cum poti trai cu ei ? mai ales cu chiriile si intretinerea care sint asa scumpe ?
        ps. oamneinii saraci aici nu arata ca sint saraci…nu „se cuvine ” ! asta e un obicei nemtesc din starmosi!

        • Au masini si telefoane cativa care o duc mai bine, sant membrii de partid sau au rude afaceristi, restul traiesc la limita supravietuirii, eu am casa mea particulara nu platesc chirie, doar curent electric, internet am gratuit la pachet cu abonamentul la telefon, asa ca e mai ieftin, dar daca nu as avea prieteni sa ma ajute nu m-as descurca cu mancarea, nu as avea cum !

        • Dragos B

          Potrivit informaţiilor Eurostat:

          Peste 6,6 milioane de români, adică aproape o treime, suferă de lipsuri materiale severe. Aceasta este cea mai mare cifră din U.E., dintr-un total de aproape nouă milioane de persoane care trăiesc în sărăcie sau care riscă să ajungă în această situaţie, reiese din datele prezentate de Eurostat.
          41,4% dintre români riscă sărăcia sau excluderea socială…

          Merita citit tot articolul… 😦
          http://www.timpolis.ro/articol-viata-sub-stigmatul-lipsurilor-materiale-severe-22037.html

      • Dragos B

        Altele insa-s mai scumpe. Abonamentele telefonice, chiriile s.a.

  10. gripa

    din pacate romania este locuita de handicapati, iar noi cei cu dizabilitati tragem ponoasele de pe urma lor. acest material trebuie trimis celor din ministerul muncii, ca desii ei stiu legea, nu aplica amenzi pentru neaplicarea legii. adica sa se si autoamendeze. ignoranta e mult prea mare si este cultivata pana in panzele albe, pentru ca numai asa pot fi manipulati oamenii. ramanem cu offfffffff, offffffffff

  11. aurelia

    Si eu am fost in germania si exact la fel mi sa intimplat ca si tie

  12. Adi NRW

    Buna ziua !
    Sunt persoana cu handicap mintal accentuat , locuiesc in Germania ( NRW ) si vreau sa stiu ce beneficii am si eu de la statul German cu decizia de pensionare romaneasca in mana ?
    As vrea niste detalii amanuntite daca se poate , va rog frumos !
    Mentionez ca nu sunt apt psihic sa retin sau sa învăt ceva , uit foarte repede tot , sufăr de insomnie foarte grav , nu am putere sa muncesc mai mult de o ora dupa care sunt pur si simplu terminat fizic , ma cert cu oricine din orice motiv mic si am închipuiri , fantasme , sufăr de depresie de doi ani foarte grav…, nu sunt un caz fake .
    Locuiesc aici în Germania si sunt întretinut la nivel minim .

    • Cu aceasta intrebare trebuie sa te adresezi unui avocat din germania, nu cred ca cineva din RO o sa-ti poata raspunde la aceasta intrebare !

Lasă un răspuns

