Stiu cum e ca si eu am patit

Pe timpul cand inca nu iesisem afara din satucul meu fara canalizare, fara aprozar, fara cinematograf, fara frizerie, fara restaurant, fara strazi curate si fara flori la porti, ma intilneam uneori pe strada cu cate un consatean ori cunostiinta care ma intreba ce mai fac, ai raspundeam ca fac bine… si atat …ca mai mult nu aveam ce sa-i spun…

– Dar tu ce mai faci ?… Il intrebam eu..

Si el incepea sa-mi spuna pe unde a fost el, prin Italia, Spania… ce a vazut pe acolo, cum e lumea pe acolo, ce a mancat, ce a realizat…  Eu lasam capul in jos si regretam ca l-am intrebat asa ceva, nu neaparat eram ros de invitie, mai degraba eram trist ca stiam ca eu nu o sa ajung sa vad niciodata altceva decat casele semidaramate de pe strada mea si mizeria de pe strada …

Astazi m-am intilnit si eu pe strada cu o cunostiinta care m-a intrebat ce mai fac… I-am zis ca fac bine, ca am fost invitat in Germania de prietenii mei si am locuit acolo o perioada iar in acea perioada am vazut o multime de locuri frumoase… si in timp ce eu incepusem sa-i povestesc cum este pe acolo…. el m-a oprit…

– Lasa nu-mi mai spune (mi-a zis ) ca si nepoata mea a fost si mi-a povestit, si cand aud cum e la altii parca mi se face rau ca stiu ca noi nu o sa ajungem niciodata asa, ne spuneau la scoala ca tara noastra este ce-a mai bogata si ce-a mai frumoasa iar Romanii cei mai harnici oameni… si uite ca in 25 de ani nu am putut face nici macar o autostrada… vai de capul nostru… !

Si cunostiinta mea a lasat capul in jos si a plecat… s-a oprit dupa vre-o patru metrii, s-a intors spre mine si a zis ” Imi pare rau ca sant prea batrin acum sa mai invat o limba straina si sa plec si eu sa-mi fac un rost acolo, daca aveam macar cu 10 ani mai putin ma duceam, dar asa sant condamnat sa traiesc aici…. insa Dumnezeu sa ma bata daca mai merg vreodata la alegeri, referendumul ala contra lui Basescu au fost ultimele alegeri la care m-au mai prins hotii astia ! ”

Eu am ramas in mijlocul strazii cu o gramada de povesti nespuse, nu am reusit sa-i spun nici macar despre Hübbelbummler, si acum realizez ca si cei cu care stateam eu de vorba si imi povesteau aventurile lor prin strainatate ramaneau cu o multime de povesti nespuse cand eu schimbam brusc subiectul ca nu rezistam sa mai ascult ce frumos este prin alte parti si eu stiam ca nu o sa le pot vedea niciodata !

DSCF8497

5 comentarii

  1. Of, câtă dreptate are cunoştinţa ta! Este tot mai tristă viaţa românilor în propria lor ţară şi mulţi sunt cei care aleg alte meleaguri pentru ca să-şi facă un rost mai bun. Păcat că avem o ţară frumoasă şi este atât de prost gospodărită. Tot sperăm că se va schimba ceva şi că o vomk apuca şi noi pe drumul cel bun, aşa cum alţii au reuşit deja…

  2. Praf de Stele

    Pacat ca atunci cand esti asa entuziasmat in a povesti , nu ai cui , ca omul ori nu are timp , ori nu poate intelege la fel ca tine acele sentimente si acel entuziasm si atunci isi vede de drum , sau pur si simplu nu are chef de o poveste , care pt el e fictiune …. Si atunci ne dam seama ca nu stim sa ascultam dar … am vrea sa fim ascultati 🙂 In legatura cu alegerile – nici eu n-o sa mai pun piciorul pe acolo , desi pana acum am fost 😛 , iar la ultimele imi certam baiatul ca de ce nu voteaza . Nu are rost , nu se vede nici o schimbare , poa’ sa fie si USL si PDL ca tot mai rau o ducem , doar ca acum hranim 600 de parlamentari in loc de 300 … 😦

  3. Mirela

    Eu sunt de acord cu cele scrise mai sus,mai adaug doar ca noi nu putem sa mergem sa ne vizitam nici macar propia tara,dar sa mai mergem in strainatate.

  4. Eu n-am zburat cu avionul, n-am trecut granita sre vest, deci nu stiu cum este decat din ce spun altii. Dar mie imi place sa-i ascult chiar daca raman cu gustul amar ca eu n-o sa vad toate astea si ca nu sunt sperante sa ajunga si la noi civilizatia. Unii avanseaza, altii se straduiesc macar sa ramana pe loc iar noi exersam mersul inapoi. Pacat de tara asta ca a nimerit pe mana unor nemernici si pacat ca noi am acceptat asta. La fel ca vecinul tau si eu am decis sa nu mai votez pe nimeni, sa ma duc doar sa-mi anulez votul. Nu vreau sa-mi fie mereu rusine ca am ales prost, ca am girat cu votul meu o gasca de profitori.
    Ma bucur ca ai adunat amintiri frumoase din vacanta asta chiar daca te vor face sa-ti para si mai urat locul in care traiesti.

  5. Cu tristete zic, ca are dreptate vecinul tau. Doar stii cum e, ca si tu ai patit.
    Eu am fost f. incantata si cand am ajuns in Bucuresti…comparand cu fundul moldovei, de unde vin, mi se parea nemaipomenitul.

    Iti recomand,ca si Adelina, si tie, ca si vecinului tau, la votat sa mergem sa anulam votul. Ma simt vinovata ca ani de zile au iesit aceeiasi hoti ( alte nume, alte partide, dar toti sunt hoti) si pt ca nu am fost eu la vot. Faptul ca bag capul in nisip inseamna ca si eu am contribuit la mizeria din politica.

Lasă un răspuns

