Frankfurt – Parcurile de pe malul Main-ului

Nu stiu pe la altii cum sant aranjate malurile apelor care trec prin orase ori prin sate, stiu doar ca la mine in sat… satenii folosesc apa limpede si cristalina care trece prin localitatea unde din nefericire traiesc, pe post de groapa de gunoi si fiecare se ia la intrecere cu vecinul sau care sa arunce mai multe mizerii si mai multe mortaciuni in ea… si nici principalele orase din judet nu au mai mare grija de apele care le strabat, si nici nu ar putea sa fie altfel din moment ce peste 50% din „orasenii” ce le populeaza provin din localitati care sant adevarate gropi de gunoi, si sant fii si fiicele celor care dorm cu gunoiul sub cap !

Ei bine Germanii au un adevarat cult pentru apele curgatoare, se chinuie din greu sa le pastreze curate, pline de viata (pesti ) si cu maluri frumoase pline de iarba verde si flori.

DSCN1363Rîul Main de la intrarea in Frankfurt si pana la iesire are ambele maluri transformate in parcuri, va spuneam in articolul trecut ca aici vin tinerii la plaja, sa socializeze, sa citeasca o carte frumoasa sau sa asculte muzica la casti…

( DECI ATENTIE manelisti analfabeti si cretini, muzica se asculta la casti ca sa poata si vecinul vostru asculta muzica care ai place fara sa fie deranjat, ca poate lui nu-i convine sa-i fie hranit creierul cu mizerii ! )

Nu o sa vedeti in Germania persoane localnice galagioase care asculta muzica la maxim nici macar in masina, fiecare are MP3-ul la el cu casti ( mai intotdeauna albe ) si isi asculta muzica care ai place, fara sa deranjeze pe nimeni, acolo respectul fatza de aproapele tau este foarte important si nu e negociabil sub nici o forma, singura poluare fonica pe care am intilnit-o in Frankfurt a venit din partea unor tigani nerusinati care faceau un zgomot infernal pe bulevardul cu platani din centrul orasului incat toata lumea care trecea pe linga ei era dezgustata si nimeni dar absolut nimeni nu statea sa-i asculte … (dupa cum puteti auzi in videoclipul de mai jos ) alta poluare nu exista, muzica din gara sau de la diverse  manifestari artistice este de obicei clasica care nu deranjeaza pe nimeni…decat pe neoameni, dar aceia chiar nu conteaza ei fiind pentru rasa umana cam ce este capusa pentru caine !

Am fost placut surprins sa vad fete si baieti venind cu patura la ei si asezandu-se pe malul Main-ului si privind fie pasarile de apa, fie citind fie povestind cu prietenii, fara cearta, imbranceli… si alte tiganisme cum vazusem pe aici… si am fost si mai placut surprins cand la intoarcere spre seara am vazut acele locuri goale si fara nici un gunoi pe ele… asa ceva in Romania nu am vazut pana acum… nici macar la congresele PDL

DSCN1422 DSCF8486 DSCF8487DSCN1412

Malul raului Main are din loc in loc scari care sant de fapt mici porturi, unde poti opri barca cu motor (sau fara ) si o poti lega de verigile metalice speciale care se gasesc destul de des pe tot malul, dar pe aceleasi scari poti cobori la apa se te balacesti 🙂 ori sa dai mancare la lebede si la gastele Egiptene, si mai rar decat scari are si rampe pe care le pot folosi persoanele cu handicap sa ajunga si ele la apa sau persoanele care vor sa vina cu bicicleta pana la malul apei.

DSCN1375In fotografia de mai jos aveti o sageata rosie care indica fix locul unde ma aflam eu in fotografiile urmatoare de SI mai jos !

DSCN1376DSCF8482DSCN1394Cineva care a avut posibilitatea sa stea pe malul Main-ului si sa priveasca minunatul Dom din Frankfurt ( Kaiserdom Sankt Bartholomäus ), unul dintre cele mai importante edificii istorice din Germania, locul sacru unde se incoronau toti Imparatii Sfantului Imperiu Roman, poate crede ca aceasta imagine este maximum a ceea ce-ti poate oferii viata…

DSCN1428….si totusi Germania este mult mai mult de atat, orasul Frankfurt fiind abia pe locul 3 printre orasele Germane si pe locul 7 in topul oraselor existente pe pamant !

8 comentarii

  1. Superb, Ninule. Sa-ți fie de bine!

  2. Eu marturisesc ca i-am dat unuia. Canta misto, era in dreptul meu si …a cantat ceva rusesc. Iar cand a incercat si un Bach la acordeon, m-am topit de tot si am cautat dupa bani. Nu poti mai sa nu le dai, cum sa nu le dai?! In plus cantatul nu e cersit, e mestesug (in cazul lor). Daca nu castiga bani din el vor fura. Asa ca eu le dau. Imi zicea mie o data unul ca „romanii sunt rai” ca restul le dau si vorbesc frumos cu ei, dar romanii nu. Era din Recas tipul. Mie mi-a fost mila de el. Era din ala gras si frumos cu mustata si s-a bucurat sa vorbeasca romaneste desi ma trata putin prea deferend, cred ca a simtit un accent (au ei o ureche muzicala formidabila) si o fi zis si asta cum zic mai noi toti tampitii de pe aici „danezu’/neamtu’ asta”. Asa ca i-am zis ca-s rus si n-a reactionat prost, din contra, s-a vaicarit si mai abitir. Acum eram frati 😀 Probabil stie ca tigan, ungur, rus, e rau cu romanii deci eu aveam cum intelege 😀

    • Si eu apreciez arta muzicantior stradali, indiferent de etnie sau cetatenie, ca nu sunt toti, desigur, tigani, si in plus nu sunt nici toti din Romania. Dar adevarul e ca ma bucur de muzica lor pe gratis, (daca imi place, si mie imi place orice muzica asa daca nu ma sperie, de gen ca urla prea tare cu tobe si metale de nivel de ca te doare capul), si nu am dat niciodata nici un ban nimanui. Nu stiu daca e o atitudine prea morala din partea mea, insa m-am gandit ca daca ii lasa primaria sa se desfasoare acolo, dupa parerea mea e un serviciu oferit mie de primarie, si impozitele locale pe care le platesc acopera si acest fel de entertainment gratis.

  3. ” dupa parerea mea e un serviciu oferit mie de primarie, si impozitele locale pe care le platesc acopera si acest fel de entertainment gratis.”

    :)) ce frumos ar fi

  4. Si pe mine m-a uimit sa vad aici, in parcuri, zeci de tineri intinsi pe cate o patura, cu cate un prieten, o carte sau fel si fel de alte ocupatii simpatice. Aleile nu sunt pline de gunoaie, ci de biciclete. Peste tot unde vezi cu ochii curatenie, catei, copii, mingi, paturi, indragostiti la picnic, fete la bronzat…

  5. Dragos B

    Pai daca respectivul/respectivii canta frumos cred si eu ca-i dai, ca le dai. Doar fac ceva util si placut societatii. Am patit-o si eu.

    Daca nu ma-nsel trebuie sa dai examen ca sa poti canta in metroul parizian. Si probabil ca si-n alte parti e tot cu examen.

  6. Superb…am fost si eu pe acolo si mi-a placut foarte mult 🙂

Trackback-uri

  1. Ilustrate calatoare – 9,10,11 | In jurul Kadiei

Lasă un răspuns

