Bouquet peppers – Sorrento Devil’s candlelight

Astazi am primit doi ardei iuti din soiul Sorrento Bouquet peppers care au o istorie extrem de interesanta…

IMG550719 013

Soiul Bouquet Peppers sau ” Sorrento Devil’s candlelight”  ( Lumanarile diavolului ) cum i se mai spune local acestui soi a aparut in localitatea Italiana,  Sorrento din provincia Napoli, traditia locului spune ca este de bun augur ca in buchetul miresei alaturi de flori sa pui si cativa ardei iuti deoarece aduc noroc, incet, incet acest obicei s-a extins si asupra mirelui  iar in cele din urma chiar si obisnuita cocarda din pieptul nuntasilor a fost inlocuita cu un buchetel de ardei iute !..

Lumea a inceput sa cultive masiv soiuri de ardei iute care faceau ardei in buchetele cum ar fi soiurile  Candlelight peppersYatsufusa peppers  si  Joe’s hot peppers deoarece ardeiul iute ajunsese la mare cautare, foarte multa lume cultiva aceste 3 soiuri de ardei laolalta asa ca polenizarile au facut ca aceste soiuri sa se combine si in cele din urma sa dea un hibrid nou cunoscut in zona cu numele de ” Bouquet peppers „… sau Devil’s candelight datorita iutimii ardeilor mult peste 100.000 de grade Scoville !

In timp tot mai multa lumea a renuntat la celelalte soiuri de ardei iute si au inceput sa creasca soiul local perfect adaptat climei si solului local asa ca acum soiul de ardei iute Sorrento Bouquet Peppers se gaseste de la taraba din piata centrala si pana la ultima florarie !
Sorrento Bouquet Peppers2
Hanging bouquet with red chili peppersUna dintre scumpele si dragele mele colege de pe sunphoto.ro terorizata de fotografiile mele cu ardei iute si de discutiile mele pe acest subiect a venit de cateva zile in tara, din Italia,  si mi-a adus si mie 2 ardei iuti din specia Sorrento Bouquet Peppers luati direct din cocarda primita de ea la nunta unei colege de serviciu, deci ardeii mei sant chiar originali, originali !…

Sper sa reziste cu bine semintele pana primavara viitoare si sa cultiv si eu aceasta specie.  Imediat dupa ce am fotografiat ardeii am taiat  unul dintre ei sa-i vad gradul de iutime :)))…  Intradevar, isi merita numele de  … ” The Devil’s candlelight ”  !

6 comentarii

  1. Tare! Nu am mai auzit pe nimeni ‘mentionand’ Yatsufusa pana acum!

    Asa arata ale mele https://www.facebook.com/248chilli/photos/a.181597968682039.1073741837.105912622917241/207189649456204/?type=1&permPage=1

    Anul acesta mi-am luat inima in dinti si am plantat peste 100 de plante de Yatsufusa (pe langa clasicele Jalapeno, Cayenne si Habanero).

    Daca vrei, iti pun un ‘buchetel’ in plic si ti-l trimit la degustare! 🙂

    • Mie imi plac foarte mult ardeii iuti la buchet, nu am gasit pana acum asa ceva insa ma uitam pe internet la ei :))
      Ardeii d-voastra arata superb de tot, prima data cand vad asa ceva intr-o fotografie mare si clara ! 🙂
      Va multumesc mult pentru oferta, as fi fericit sa primesc de la d-voastra ardeii :))) chiar extrem de fericit !

      • Se rezolva. Miercuri am programat un drum la Cenad, acolo am ardeii, asa ca pe joi am sa-i pun la posta. Din pacate, cared ca, o sa ajunga pe luni.

        • Va multumesc mult de tot !
          Nu conteaza ca ajung luni, sau marti, faptul ca o sa pot gusta pentru prima data in viata acesti ardei minunati este cel mai important ! 🙂

Lasă un răspuns

