De ce ne inmultim ?

Arthur Schopenhauer zicea ca niciodata nu vor disparea din lumea aceasta, durerea, tristetea nedreptatea si moartea…atata timp cit oamenii vor continua sa se inmulteasca… Si atunci nu poti sa nu te intrebi.. de ce fac intelectualii copii, daca sunt constienti ca viata inseamna nefericire, vise spulberate, boala, durere si inevitabil moarte…?

Sigur ca vorbim aici despre intelectualii logici si realisti, nu despre pseudo intelectualii religiosi care cred ca in Arca lui Noe au incaput toate speciile de animale si pasari de pe pamint, desi este stabilit stiintific ca doar speciile actuale existente raportate la dimensiunea vasului ar fi avut un spatiu de doar  2 milimetrii patrati !…Si nu vorbim nici despre indivizii cu un nivel scazut de educatie care fac copii  pentru ai exploata sau a le incasa alocatia..

Este greu de crezut …dar cu toate ca stim ca viata inseamna in primul rind nefericire, tristete, durere si moarte continuam sa ne inmultim intr-o veselie…

Acum citeva zile printr-un concurs de imprejurari am stat de vorba cu un batrin alcoolic abandonat de familie, familia lui este toata plecata in afara tarii iar el isi astepta cuminte moartea pe banca de la strada…otravindu-se cu tutun… Facuse 4 copii doar ca sa le incaseze alocatia sa aibe ce sa bea… adora sa-i bata in fiecare seara cind venea de la serviciu spre amuzamentul vecinilor lui care si ei la rindul lor isi bateau nevestele si copii… dupa cum este traditia crestina de la sate,

iar acum acest rebut uman…nu putea intelege de ce a fost abandonat… L-am intrebat daca a fost vreodata fericit cu adevarat…si din privirea lui am inteles ca nu prea stia nici ce este, sau ce ar trebui sa fie fericirea… Mi-a zis ca el nu a fost niciodata fericit ca a fost prea sarac, ca doar bogatii pot fi fericiti, ca ei au bani, ca el mereu a dus-o greu si nu si-a gasit rostul pe lume… si sincer, nu am putut sa inteleg, daca el nu a fost niciodata fericit… si a simtit mereu ca nu a avut nici un rost pe lume, ce rost a avut sa faca 4 copii care la rindul lor vor avea o viata mizerabila … caci ce bucurie poti avea in viata cu adevarat cind stii ca totul este trecator…ca zilele bune vor fi putine..apoi va urma batrinetea..bolile, chinul..si moartea…

Nu vi se pare ciudat ca oamenii desi se tem de boala si de moarte…totusi continua sa faca copii care se vor imbolnavii la rindul lor…vor suferii si apoi vor murii in chinuri ?…

Am citit un eseu pe aceasta tema si se vehicula teoria, plauzibila de altfel, ca civilizatiile antice disparute este posibil sa fi ajuns la un asa nivel ridicat de inteligenta incit au refuzat sa se mai inmulteasca constienti de raul pe care-l fac parintii propriilor copii aducindu-i intr-o lume plina de violenta, nedreptate, tristete, boli si moarte… Iar la noua repopulare a Terrei de catre extraterestrii s-a folosit metoda „credintei” ca lumea sa se inmulteasca tocmai datorita fricii de moarte…

Este stabilit stiintific ca persoanele cu cit sunt mai lipsite de educatie stiintifica cu atat sunt mai credincioase… dar o credinta proprie bazata pe nascocirile mintii sau pe invataturi orale mostenite de la inaintasi si nu bazata pe studiul cartilor de profil.

Am facut un studiu propriu printre locuitorii din catunul meu… Cei analfabeti total sunt homofobi, nationalisti, sovini si misogini in marea lor parte… iar pe masura ce au mai multa educatie scade si gradul lor de perceptie negativa a acelora care sunt mai altfel decit ei… insa homofobia se pastreaza de cele mai multe ori chiar si la „micii” intelectuali… fosti profesori, invatatori, ingineri, maistrii…etc. si toti condamna homosexualii nu pentru orientarea lor sexuala cit pentru refuzul de a face copii… majoritatea celor total sau partial lipsiti de educatie traind cu convingerea ca singurul rost al omului pe lume este nasterea a cit mai multi copii !…

Numarul celor cu educatie de pe Terra este extrem de scazut, marea majoritate a populatiei este compusa din indivizi lipsiti de judecata si discernamint, inregimentati in armate religioase,  fie ca sunt pupatori de oase, pupatori de piatra neagra de la Mecca, sau pupatori de statui, ei supravietuiesc datorita intelectualilor care-i tin in viata cu forta…practic impotriva naturii… ei nepaziti s-ar extermina la propriu in citeva luni, cel mult ani…  Ramine intrebarea logica… Oare de ce continua sa faca copii intelectuali cind stiu ca existenta umana pe Terra este ilogica…si ca ne nastem doar pentru a distruge, pentru a suferii…si pentru a murii in chinuri … ?

Cit despre mine…inca de la virsta de 20 de ani, de cind am realizat ce inseamna viata…mi-am blestemat parintii pentru ca m-au adus pe lume, si m-au adus doar pentru ca nu au avut bani de anticonceptionale, ca sa aibe bani aveau nevoie inainte de un copil dupa care sa primeasca alocatie !…

 

6 comentarii

  1. Paaai, stii cum zic unele carti ezoterice? Ca tu iti alegi parintii si momentul in care vrei sa te nasti, caci ti se prezinta ca intr-un film mai multe destine si tu, in functie de ce lectie de viata vrei sa inveti, iti alegi cele de mai sus si hop, apari pe lume.
    Dincolo de acest aspect, tu ai dreptate. Nu stiu de ce ne mai inmultim, nici n-as putea sa-ti spun, caci eu am ales sa n-o fac, dar sa stii ca exista la o anumita varsta un fel de regret, asa, un sentiment ca traiesti cam degeaba si ca nu prea ai facut nimic util cu viata ta. Un copil ti-ar fi justificat existenta, poate.

  2. Dragul meu Nin..stii ca eu am o ciclitate..asa..
    Cand scriu si citesc mai des…cand mai rar. Ma refer..la blogarit, bineninteles.
    Insa, azi, citindu-ti articolul, mi-am adus aminte de ce imi placea sa te citesc. Poate datorita..autenticitatii cu care simt ca scrii randurile. Poate..datorita acelei dureri, cu care ma identific uneori. Poate. Ideea e ca scrii plin de emotie. Si asta, ne transmiti si noua.

    REvenind la mesajul articolului tau, de ce intelectualii aleg sa se inmulteasca, desi stiu ca aduc copiii in…

    Avand in vedere ca si eu ma consider unul..adica un intelectual 😀 si deocamdata am ales inca sa nu o fac..pff..dar daca as alege sa o fac..as face-o..culmea..stii de ce? Pentru ca poate..am credinta naiva, ca acest copil..impreuna cu altii, a caror parinti poate gandesc ca mine..sau asemanator,..ca acest copil va putea participa la dezvoltarea unei lumi mai bune.

    E idealist asa e?

    Cu toate astea, Ninu..existenta oamenilor ca tine, ca mine, si ca unii pe care-i mai cunosc, ma determina sa cred ca idealul asta..este intr-un fel sau altul..realizabil. Probabil ca pe termen foarte lung..insa..macar exista o sansa. Macar ..incercam.

    Cred ca intrebarea potrivita..ar fi..de ce sa i lasam doar pe idioti sa se inmulteasca?! Cadn o putem face si noi ceilalti. Desi..chiar si din 2 idioti, odata la ceva timp…poate iesi un copil-rezultat remarcabil!

    Concluzia mea ar fi urmatoarea: cei mai multi incearca (zic ei) sa faca o lume mai buna pentru copii. Pentru urmasii lor. Cred ca ar trebui schimbata un pic perspectiva..si sa incerce sa faca copii mai buni care sa schimbe lumea. In bine, bineinteles!

    • IB

      Ionela, sa stii ca asa mi-a zis si mie o prietena thailandeza, acum vreo 13 ani cand era insarcinata si eu inca nu aveam copii si ma mai gandeam uneori daca e bine sa aduci copii pe lumea asta nesigura, etc… Si mi-a zis ca ea gandeste ca poate copilul ei va salva lumea, va face ceva minunat pt. lumea asta. Recunosc ca am ramas foarte suprinsa ca la asa ceva nu ma gandisem.
      Ninu, salutari, am ajuns pe la tine si eu dupa mult timp, ca si Ionela, cand scriu, cand nu scriu, iar de citit, din an in Paste :D.

      • Eiii!!! Draga Silving..asa..e..pregatiti sa i aducem pe lume..nu stiu cat vom fi vreodata..
        Probabil ca trebuie sa mai renuntam si la ideea de control..si sa mai lasam lucrurile sa se desfasoare de la sine! 🙂 salutari!

  3. zincabeiu

    Salut, Florine !
    Ploua si la voi?

    • Sarut mina Zinca ! Da, ploua de citeva zile intruna… !

Lasă un răspuns

