Fi-mi-ar scirba !

international-day-of-people-with-disablity

Astazi 3 Decembrie este ziua internationala a persoanelor cu dizabilitati… Dar nici una dintre televiziuni nu a inceput programul de dimineata cu prezentatorii in scaun rulant cum au facut-o in ie cind a fost ziua iei, cu pasari si bebelusi de ziua berzelor, a furnicilor sau a carabusilor.. etc…

Ziua aceasta a persoanelor cu dizabilitati este pentru societatea noastra un fel de mizerie peste care tragi un pres ca sa nu o vada nimeni…si te faci apoi ca ploua daca cineva te intreaba de ce ai o ditamai galma sub covor, ai cumva parchetul umflat ?

La inceput, imediat dupa revolutie cind a aparut legea persoanelor cu handicap toti politrucii si rudele lor si-au scos certificate de handicap, ajunsesem o natiune de handicapati, familiile primarilor, a prefectilor, a functionarilor din primarii, toti dar absolut toti aveau certificate de handicap si primeau bani frumosi pe nedrept… ajunsese o onoare sa fi handicapat, a urmat explozia minoritarilor, care mergeau cu clanul pe treptele bisericilor la cersit ca sunt persoane cu handicap desi nu aveau nici pe dracu !..

Dupa ce bugetele au secat si noul guvern a venit la putere, au revizuit dosarele si vre-o jumatate de milion de persoane au ramas fara certificate de handicap, dar au ramas cu banii… si imediat au primit dreptul de a-si face certificate de revolutionar, ca era si pensia mult mai mare si primeau si terenuri… Noi persoanele cu handicap REAL nu am avut posibilitatea sa devenim eroi, am ramas tot asa ca inainte doar niste handicapati… ! Din pacate publicitatea negativa facuta persoanelor cu handicap care erau total nevinovate de ceea ce se intimplase a facut ca aceasta categorie sociala sa ajunga intr-un con de umbra si conditiile in care unele persoane cu handicap traiesc sa iasa din sfera decentei si umanului.. si sa ajunga printre cele mai mizerabile din Europa…

Cind legea pensiilor a impus pragul minim al pensiei la suma de 350 RON, legiuitorul a scos din lege veniturile persoanelor cu handicap care erau considerate ajutoare sociale asa ca venitul lor a ramas tot 290 RON, o suma de mizerie care unora nu le ajunge nici de medicamente !..

Ca persoana cu handicap REAL nu pot sa nu fiu revoltat de acest lucru, si de cel putin 5 ani de zile, viata persoanelor cu handicap REAL din romania (rudele politrucilor, parlamentari, primari etc au handicapuri virtuale ) este o drama, un chin si o batjocura !

Sigur ca si noi suntem de mai multe categorii, cei care au dobindit handicapul in urma unui accident si primesc banii de la firma care le-a produs accidentul au pensie mult mai mare decit cei ce au handicapul din nastere, si aici este adevarata drama…

Noi cei cu handicap din nastere traim o drama dubla, deoarece nu ne facem vinovati cu nimic de ceea ce ni se intimpla, nu am urcat bauti la volan, nu am mers drogati la munca…nu ne-am incredintat viata in mina unui alt coleg si acela sa ne bage in gard…

Singura noastra vina este, sau singura MEA vina este ca am avut doi parinti care au baut banii in loc sa-si cumpere de ei prezervative !

Cind traiesti o viata de chin de mic copil, total nevinovat, ajungi un adult cu probleme psihice, nu te poti impaca niciodata cu ideea ca trebuie sa treci prin acest chin zilnic… Nu te poti obisnui cu batjocura copiilor care rid pe strada de tine si iti dau in cap cu ambalaje de dulciuri sau cu resturi de fructe ca sa se amuze deoarece si-au auzit parintii cum vorbeau despre  „mizeriile astea de handicapati care traiesc degeaba din banii nostri ”  nu te poti obisnui cu privirea rautacioasa a femeilor care isi trag copii din fata ta ca nu cumva sa ia cine stie ce boli mortale de la tine… nu te poti obisnui cu ideea ca nici o femeie nu o sa te iubeasca vreodata din cauza ca areti monstruos, ca ai picioarele mici si strimbe, ca esti rahitic… ca nu ai nimic omenesc in tine care sa te faca atragator pentru o femeie si ca nu o sa ai parte niciodata de iubire, decit de sex, si acela doar platit !

Te intrebi mereu de ce dracu trebuie sa treci tu prin toate acestea… ? Cu ce dracu ai gresit ?..

Si peste toata aceasta drama, vine si guvernul sa te umilesca cu o pensie de mizerie, mai mica decit limita pe tara, peronul garilor la urcarea in vagoane este imposibil de folosit pentru persoanele cu dizabilitati, Maxi Taxi-urile neamurilor de partid ale primarilor (care cistiga de obicei licitatiile rutelor de transport intre localitati ) nu au rampe ca sa poti urca cu scaunul rulant in ele iar de mers cu taxiul nu exista bani… asa ca stai izolat de tot in casa ta care de multe ori este mai umila decit cotetul ciinelui unui deputat sau senator PSD… iar daca mergi sa le spui ca nu mai poti, ca ai ajuns la capatul rabdarii…te privesc cu scirba si te intreaba in sictir ….

  • ” Da cine te crezi tu ba ? Secretara lui Oprea ca sa primesti Steaua Romaniei si 5.000 de euro lunar doar pentru ca-i folosea de saltea la iesirea din jacuzi ? Hai mars d’aci handicapatul pulii si mergi de cerseste daca vrei bani !..”

Si uite asa, din umilinta in umilinta incepi sa te resemnezi, incepi sa crezi ca de fapt nu mai esti om, esti doar un rebut uman care trebuie sa traiasca ascuns de fatza lumii ca lumea sa nu se sperie de monstruozitatea ta ! Eu insumi traiesc izolat, nu ma simt bine intre oameni necunoscuti, nu ma simt bine inconjurat de lume…prea multa umilinta si durere mi-au pricinuit ceilalti !..

Am cercul meu de citiva prieteni care la greu ma ajuta, care imi cumpara medicamente, ma ajuta cu bani pentru lemnele de foc ca sa ma pot incalzii iarna, si i-am simtit alaturi la greu… Dar nici nu am facut abuz de prietenia lor !.. Insa acest lucru nu este un lucru normal intr-o societate moderna… Nu, nu este deloc normal, ar trebui sa avem un venit minim decent, ar trebui sa avem dreptul de a ne putea deplasa cu mijloacele de transport in comun, sa putem socializa, sa putem merge la un film, macar odata pe luna… Ar trebui sa beneficiem de programe de publicitate, ca ceilalti oameni, sanatosi, sa nu ne mai vada ca pe niste mizerii umane, nu putem mereu sa traim ascunsi in custile noastre si mereu din mila prietenilor !

Uneori imi este groaznic de greu cind trebuie sa apelez la prieteni, anul acesta am avut nevoie de o soba pentru baie, am pus deoparte 4 luni, bani pentru ea si cind a venit frigul tot a trebuit sa apelez si la bunavointa prietenilor ca sa mi-o permit… dar nu este normal sa se intimple asa ceva…

Eu locuind singur, nu am pe nimeni altcineva in familie care sa-mi fie alaturi, imi este si mai greu… folosesc televizorul si pe post de membru de familie, doar ca sa mai aud voci umane in jurul meu… asa ca merge cam toata ziua, acum 4 ani fostul televizor mi s-a stricat, am fost ca bolnav, am intrat in depresie, asa ca o cunostiinta mi-a facut cadou monitorul lui vechi de la computer care merge si ca TV, are doar 42 cm diagonala dar l-am folosit de 4 ani, acum, de vre-o 2 luni  imi face probleme, are 7 ani si este uzat la maxim… ma tem ce voi face cind o sa moara de tot si voi ramane iar fara TV…

O cunostiinta din Spania mi-a spus ca vecinul ei cu dizabilitati are un blog de critica de film, iar cititorii lui ai doneaza fiecare atat cit il lasa inima si el poate merge in fiecare weekend la restaurant cu prietena lui, si la film, si m-a sfatuit sa-mi fac si eu un cont si sa-mi pun contul pe blog… Eu am primit din donatii de la cititori suma de 8 lei in anul acesta, au fost 10 de fapt dar 2 mi-a luat banca comisionul anual pentru cont !..

Si toata drama aceasta a noastra, a persoanelor cu handicap este doar din cauza ca doi oameni infierbintati nu au folosit prezervativul cind au facut sex !…

Cind aveam 22 de ani a venit mama sa ma vada, ma abandonase la virsta de 11 luni si doar dupa aproape 21 de ani…a apucat-o dorul de mine… Sa fi blestemata ca m-ai adus pe lumea asta, nemernic-o ce esti !… i-am spus ! .. Si multa vreme am fost mingiiat cu ideea ca am avut posibilitatea sa imi descarc ura si durerea din suflet !… Daca ar fi venit acum sa ma cunoasca nu cred ca ar fi scapat cu viata, cit de mult o detest pentru ceea ce a facut !

ass

Lasă un răspuns

