Winter is coming…

Nu pot sa cred ca nu am mai intrat pe aici de atat de mult timp… Vara aceasta a trecut greu si a fost prima vara din viata mea care m-a speriat cu nivelul ei de caldura… In zona mea a fost saptamini intregi tot canicula cu temperaturi de +38 sau + 40 de grade Celsius… Prefer iernile calde si verile racoroase…dar se pare ca nu va mai exista asa ceva pe aici !…

Toamna nu-mi place deloc, asa am fost de mic copil, uram toamnele, cind incepea frigul, plecau rindunicile si berzele…mereu ma prindea asa un fel de tristete… o depresie… Toamna ma enerveaza mult mai tare decit iarna !

Am reusit sa-mi cumpar 60% dintre lemnele necesare pentru foc la iarna si ca in fiecare an cumpararea lor, taierea, craparea si cladirea lor in sopron a fost o aventura…trista si umilitoare pentru mine !

Cred ca este cea de-a 3-a toamna in care scriu cite un articol pe aceasta tema deoarece este cel mai important „eveniment” prin care trec anual in viata asta a mea banala si gri…

Din pacate cu fiecare an care trece, ati face rost de lemnele de foc pentru iarna este o tot mai mare problema iar bataia de joc a autoritatilor si a celor ce se ocupa cu acest lucru este tot mai mare …

In zona mea, spre exemplu, nu gasesti lemne de foc mai ieftine de 280 – 300 RON mc. la asta se mai adauga taiatul cu drujba 50 RON mc, apoi 100 RON mc. pentru crapatul si claditul lor … In total 450 RON pentru fiecare mc. de lemn pentru foc gata pregatit pentru iarna… iar eu am nevoie de 6 mc de lemne ca sa pot trece cu bine iarna !..

… Sa fi om singur, sa ai o pensie PSD-ista din care dupa ce iti platesti facturile ramii doar cu bani de piine si sa trebuiasca  sa scoti pentru plata lemnelor de foc suma de 2500 RON sau 2700 RON este o aventura muult peste puterile oricui… Practic trebuie sa pui ban pe ban tot anul ca sa poti sa iti permiti sa-ti cumperi, toamna,  lemne pentru foc ca sa nu mori de frig in casa !.. Anul acesta nu am reusit sa merg niciunde, nu am avut nici macar o zi frumoasa in care sa ies undeva… Am pus ban pe ban ca sa reusesc sa-mi cumpar lemnele, dar tot a trebuit sa-mi scot si banii de la CAR unde sunt membru ! 😦  Chestia asta este inumana… sa fi sclavul lemnelor pentru foc, sa te gindesti mereu doar cum o sa reusesti sa-ti cumperi combustibilul pentru iarna si in rest sa nu ai nici o zi de bucurie sau fericire este pur si simplu inuman iar prin situatia asta trece foarte multa lume care traieste la sat, sunt norocosi cei care au copii in tarile civilizate si care-i pot ajuta cu bani dar daca esti singur esti mereu la limita, mereu pe buza prapastiei !..

Nu am reusit sa plec de aici nici anul acesta !..  Se pare ca visul meu de a ma muta undeva la oras in chirie va ramane pe veci doar un vis … Am fost sa vad 3 garsoniere anul acesta, una era un fost magazin, nu mai avea geamuri decat o usa pentru clienti si una pe care se aducea marfa… Cred ca de fapt fusese un apartament cu 2 camere… era trist si pustiu, dadea impresie de inchisoare, asa gol si fara geamuri asa ca am refuzat oferta inainte de a ajunge sa aflu pretul !  O garsoniera era buna dar nu am reusit sa adun banii de garantie (100 de euro plus 120 de euro chiria pe o luna inainte ) si a luat-o altcineva iar ultima garsoniera avea o proprietara care mi-a pus atat de multe conditii incit m-a speriat… Inclusiv plata facturilor la telefonul fix, radio TV, cablu..etc, de care eu nu aveam nevoie…dar trebuia sa le platesc chiar daca nu aveam nevoie de ele ca avea ea abonament la ele pe 2 ani !…

O sa trebuiasca sa stau si iarna aceasta in locul acesta blestemat !…

…M-am luat cu vorba si nu am terminat sa va zic despre lemne… Mi-am cumparat 4 mc de lemne cu aprox 1500 RON si 50 de pachete de brichete din rumegus RUF … urmind ca in fiecare luna de iarna, cind primesc pensia, sa mai cumpar cite 10 pachete de brichete din rumegus RUF si sa nu mai iau restul de lemne… Sa vad daca reusesc !..

Brichetele din rumegus RUF dau caldura foarte bine si un pachet de 10 bucati in greutate de 10 kg da caldura cam cit 2 roabe cu lemne !… Sper sa gasesc de cumparat brichete din rumegusi si pe timpul iernii… altfel o sa am o mare problema… Dar speranta moare ultima !…

IMG_20170731_202702

 

Lasă un răspuns

